Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Nån som har nått bra dressyrtips? Hästen som ja brukar rida rusar alltid i början när m,an rider, man måste låta henne "springa av sej"...
Svar
10
· Visningar
1 069
Körning Här är min flinga med skygglappar och nu undrar jag om de sitter rätt? Rätt höjd? Sitter de för nära ögonen? Tacksam för alla svar! 2
Svar
22
· Visningar
2 000
Senast: Lill76
·
Hoppning Jag skulle behöva hjälp med några olika avstånd, mellan travbommar, galoppbommar, mellan hinder, mellan bom och hinder, studs, ja allt...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: filurixx
·
Trav Om min ponny som har rekord 3:04 ska starta i ett 1140 lopp med grundlag 3:10, hur mycket tillägg får hon då? Och hur mycket tillägg får...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: giffan
·
N
Western Vilken är bäst?? Dakota eller Premier?? Vilken ska jag köpa? Råd tack! :bump:
Svar
14
· Visningar
1 663
Senast: _Eva_
·
S
Distans hur många km travar ni i sträck när ni träningsrider?
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: sanni
·
Distans Det känns som ett lite löjligt problem att ta upp eftersom svaret är självklart träning...men ändå. Jag har väldigt svårt att hänga med...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: neywaz
·
Körning Vet att gammalt tillbaka så har man använt en "båge" som, jag tror, sitter fast i skaklarna och går högt över ryggen alltså ovanför...
Svar
14
· Visningar
1 397
Senast: nilema
·
M
Hoppning Om man tar grönt kort, kan man ha det hela livet utan att det "går ut". Kostar det någon avgift per år att ha grönt kort?
Svar
8
· Visningar
1 596
Senast: Malino
·
Western Ja precis som rubriken.. Jag ska få hem en 6 årig valack på foder här snart om inget oväntat sker. Ska rida till honom fram tills i...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: fjutten
·
Körning ja nu är det såhär att jag skall köra in en liten b-ponny. Vi använder en hemmagjord sele när vi harvar ridhuset med henne, men den kan... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 435
Senast: _L_
·
K
Islandshäst Letar efter ett par lätta boots (såna som man spänner fast, alltså inte gummiklockor). De ska väga mellan 120 och 150 gram, någon som...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Klara J
·
G
Islandshäst Någon som provat en sån på sin isis? :rofl:
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: Yeahnny
·
S
Trav "Räddade" min ena travare från att avlivas, enligt förre tränaren var han "dum i huvudet" och skulle därför tas bort. Sambon jobbar på...
Svar
13
· Visningar
1 535
Senast: mjauen
·
Körning Nu har jag varit förvirrad tillräckligt länge! på vliken sida ska man egentligen sitta i rockarden/på kuskbocken?? Har sett bilder...
Svar
18
· Visningar
1 927
Senast: pufffan
·
Körning Är det igentligen någon skillnad på en "vanlig" rockard och en u formad rockard? U formade är ju betydligt lättare att stiga i och ur...
Svar
1
· Visningar
615
Tävling vem är det eg man ska vända sig till för att få tag på ett sånt? på ridsport.se står det att det går att beställa från förbundets...
Svar
9
· Visningar
1 999
Senast: lundsbo
·
R
Trav Är det något särskilt man ska tänka på när man sätter hästen framför en sulky - i jämförelse med tex. rockard? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: Rompan
·
Dressyr ..för er "att rida med handen". Hur mkt "får" man använda händerna enl er? eller för att vända på det.. hur ser "bra ridning" ut... 19 20 21
Svar
403
· Visningar
30 959
Senast: Lord Owen
·
L
Western Hejsan. Är det distrikten som får ansvaret att genomför tävlingar? Alla klubbar ska anordna minst en tävling per år. Kan inte klubben...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Lex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka