Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Hej Alla! Har lite funderingar på detta med sponsring. Hur mycket plats får sponsorns namn ta på schabrak, täcken, transport, ridjacka...
Svar
19
· Visningar
1 836
Senast: rostad
·
Dressyr Nu har jag många funderingar kring att förhålla med sätet! Jag har läst mycket om det bl.a. i Dressyr med Kyra och Ett med hästen av...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Jessica
·
C
Western Hej, håller på att lära min häst spin. Har börjat från marken där jag vill att hon ska korsa frambenen och snurra runt innerbakben. Har...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: Cathlin
·
D
Hoppning Hittar inte mitt TR så jag får fråga här. Får man tävla lokal hoppning i en dunjacka utan luva men med nike-tryck på ryggen. Har fått...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: mumin
·
Dressyr Jag har en häst som är en f.d. travare, men som har goda möjligheter att gå i bakbensform och arbeta på det sättet. Han har inte blivit...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: danilo
·
G
Distans Är det snat att hästen inte får vara trött eller se trött ut när den kommer i mån?:confused: Min kompis sa att hästen inte fick vara...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: guzzi my love
·
A
Western Sitter och kollar på sadel hos Rocking B och funderar på att köpa en där ifrån... Grejer är då bara att när man skall beskriva hur...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: rockingb
·
G
Tävling Jag ska tävla mycket nu :banana: mest cleorund men det är kul.Har inte så bra tävlingsnärver tycker det är kul men jag är rädd att...
Svar
2
· Visningar
896
·
G
Hoppning Alla måste nog tycka hoppning är kul?:rofl: Hoppning är jätte kul men dressyr går bra det med.Hästhoppning är nog roligas ändå tror...
Svar
9
· Visningar
1 011
·
D
Islandshäst Tänkte höra om någon här har testat det. När jag lst på forumet så får man uppfattningen att den är lång. Men Torsions island är är lika...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: Itchie
·
Trav Hur "fel" anmäler ni? Hur fel är det acceptabelt att anmäla? ÄR det dumt att ta ut hästen i ett lopp där han på pappret är helt...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Cambrie
·
Hoppning Jösses, vad ska jag göra? Hur ska jag bete mig? Vore himla gött med lite tips :) Har alltså min första privata hoppträning imorn på...
Svar
17
· Visningar
1 251
Senast: Chili
·
S
Western Har ni ngn ide om vilket bett som är det bästa för en fjording som är väldigt hår i munnen:confused:. Jag har nyss köpt henne o hon är... 2
Svar
27
· Visningar
2 312
Senast: Grapewine
·
Z
Dressyr Min häst vill gärna gå lite högerställd hela tiden. Han har lättare att ställa höger än vänster. När jag försöker rakställa känner jag...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: Susan
·
M
Islandshäst Hej, Jag har lite problem att veta hur jag skall agera då min 5-åring blir för "glad" och brallar då han töltar eller galopperar...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: Freyja_bus
·
Dressyr Hej! Som rubriken antyder har jag lite problem meed avbrott från galopp. Avsaktning till skritt funkar ok, i ganska bra form, men med...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Breccia_
·
N
Islandshäst Nu sitter jag här med det förbannade skolarbetet i egen idrott och kan verkligen inte hitta vissa saker :o Så jag tänkte fråga er...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: niba
·
Western Jihoo, nu närmar det sig:bump: Måste införskaffa kläder bara. I våras letade jag igenom hela stan efter ett par kolsvarta jeans i... 2
Svar
34
· Visningar
2 368
S
Dressyr När fattar man galopp? Alltså var i det yttre bakbenets steg är det mest idealiskt att göra fattningen? Skiljer det mycket på outbildade...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Sirisiri
·
Western Det är väl bättre att vi gör en gemensam hingst-tråd, än att det snart blir en för varje hingst i hela landet...? Så skriv vilken...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: Cinemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur