Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag har ett stort problem i hoppningen som gör att jag rider för sakta. Grejen är att när jag tycker att jag rider helt normal... 2
Svar
22
· Visningar
2 477
Senast: Chili
·
S
Tävling Hej! Jag ska ut och tävla nu i vår/sommar för första gången, och jag skulle behöva veta MYCKET och få ställa dumma(?) frågor om licenser...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: PrinceFair
·
D
Distans Jag ska rida en prova på ritt för första gången nästa år..E det nån mer som ska det så fall så kan vi snacka lite.. Vill även prata med... 2
Svar
31
· Visningar
2 825
Senast: Corban
·
I
Islandshäst Jah har en islänning med jätte fin stam och väldigt bra passhästar. Hon har verkligen fina gångarter och stora rörelser, men i tölten så...
Svar
13
· Visningar
1 251
Dressyr Började träna öppna igår på lektionen. Men vi fick inte till det. Hästen blev förböjd och bakdelen kom inte med. Hur störande som...
Svar
6
· Visningar
2 343
Islandshäst Jag skulle vilja testa på att tävla lite med min isläning men vi kan ingenting om tävlingarna vad T1, Vi och allt är + att jag knappt...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Àsgrimur
·
A
Islandshäst Har en valack född -93 som tyvärr utvecklade eksem i somras. Han är otränad nu men har kapacitet att bli bra om han kommer till rätt... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 212
Senast: saralee
·
M
Islandshäst Hej Jag vill bara passa på att tacka för bra och intressanta inlägg på sidan;) jag är relativt ny när det gäller islandshästar och är...
Svar
3
· Visningar
1 190
·
L
Körning Om man "bara" ska ut och motionsköra sina hästar 3-6 dagar i veckan, ute på landsväg och så, kan man då använda travsele och sulky och...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Fia-Lina
·
P
Islandshäst Min vän säger att en häst endast sägs som femgångare om den kan flygande pass. Så även om den kan pass men inte speed så räknas den som... 2
Svar
34
· Visningar
2 806
·
F
Islandshäst Hej! Jag ska skriva ett arbete i skolan angående svensk och isländsk hästhållning, men jag hittar inget bra fakta på internet om den...
Svar
3
· Visningar
924
·
B
Trav Ett av mina varmblod (som jag haft sen i somras) går som både ridhäst och körhäst. Det var många år sen han startade, och har mest...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
L
Trav Jag undrar; När använder man lång- respektive kort-brösta. Alltså vid vilka tillfällen? Och varför?
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: giffan
·
S
Distans Det är två veckor mellan två tävlingar som jag skulle vilja vara med i, skulle det gå? Hästen i bra kondis, och ännu bättre då hoppas...
Svar
4
· Visningar
1 016
Western http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,775706,00.html Det påstås t.ex att man inom western alltid tävlar utan hjälm, och...
Svar
9
· Visningar
1 260
Senast: Mike
·
Dressyr Nu behöver jag råd igen! Jag rider en jätte fin häst, som är väldigt känslig och VÄLDIGT pigg. När man hoppar är detta inget problem...
Svar
13
· Visningar
2 045
Senast: guzzi my love
·
Western Det diskuterades här om varför så många westernryttare rider utan hjälm. Jag funderar vidare och undrar varför många westernryttare... 2
Svar
23
· Visningar
1 856
Senast: maja_70
·
R
Körning Måste bara visa bilden på lugnet före stormen, så här lugnt och sansat gick det i början av dagens tur och strax efter denna utsiktsbild...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: roslagen
·
L
  • Låst
Trav Hej! min förra tråd har försvunnit... :cry: men jag lägger nu ut en ny, någon bukemänniska som varit i kontakt med PRIPPS ROYAL...
Svar
2
· Visningar
1 288
Senast: ghost
·
S
Trav Måste man ha vaccinerat sin häst innan man börjar tävla? Bara undrade..
Svar
1
· Visningar
705
Senast: NinasApache
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Fodervärd