Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Dressyr Hur ser "rätt form" ut, för en - hyffsat omusklad häst som inte orkar bära sig ordentligt än? Hur uppnår man den? Vad kan man...
Svar
14
· Visningar
1 389
Senast: Madick
·
S
Körning Jag har tänkt att börja köra min travare lite och jag behöver tips på utrustning till honom. Jag har tänkt köra honom någon gång i... 2
Svar
37
· Visningar
5 261
Hoppning A0 A0/A A0/A dom här bedömingarna? Är inte så bra på att fatta proppar enu! ny bliven...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Esswe
·
A
Dressyr Är medryttare på ett halvblodsto som jag rider mycket dressyr med. Jag har ett problem det är att hon är väldigt stel och svår att...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Elisha
·
Trav Har surfat runt hos sptf, men hittar inget svar, så nu frågar jag här. Jag som har en vilande btränarlicens, måste jag gå kurs eller...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Jamtland
·
Trav Allting ska ju röstas om nu mera. Senaste nytt är att i år ska en eller två hästar i Elitloppet röstas fram.Intressant drag tycker...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Prakas
·
E
Western Har just nu lite dålig inspiration till övningar och liknande när jag tränar... känns som om jag nästan gör samma saker hela tiden... så...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: JHANA
·
A
Hoppning Hur är ett bra sätt att ta hand om hästens ben på efter ett hoppass? Hur gör elitryttarna när de har hoppat t.ex. tror ni? Lindar de... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 318
Senast: IrishDraft
·
Övr. Grenar Fick bara en fundering mitt i natten idag...:p Kan en jockey väga för lite?
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: Jezzy_flyer
·
Distans Hur många tävlingar brukar ni starta i per år och häst? Och vilka distanser? Vad anser ni är maximalt antal starter per säsong? 50...
Svar
4
· Visningar
1 664
Senast: neywaz
·
Dressyr Vad är TR? Förstår att det handlar om regler och ddefinitioner av program, men vad betyder förkortelsen och var kan man få tag på...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Elin_B
·
Trav Tänkte bara höra med er allvetande travbukefalister om ni vet om någon travare som varit ostartad men som på äldre dar klappat igång och...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Prakas
·
A
Hoppning hästen jag rider nu blir gärna lååååång efter att ha hoppat ett hinder, han orkar inte riktigt hålla ihop sin stora kropp ännu men det...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: Tyson
·
Distans Äntligen har jag tagit mig tid att redigera mina 3 timmars videofilmande från Compiègne till en mer hanterbar 1 timmars DVD. Den...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: Pia Puff
·
Western I somras köpte jag ett 8-årigt sto som jag egentligen skulle rida engelskt på, men nu, har jag kommit på att det är western jag vill... 2
Svar
23
· Visningar
2 555
Senast: Sandrew
·
J
Övr. Grenar Hej! Jag undrar om det finns någonstans som man kan hämta anmälningslistor till t.ex Derbyt, Breeders m.m. Finns de på intenet eller...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Jezzy_flyer
·
Övr. Grenar är det ngn som bor i jönköpings län som vill träna med mig?:confused: ja e 14 år, och har en 4 årig d-ponny. ngn som kanske är i samma...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: linnsan
·
Islandshäst Jag funderar på att skaffa mig en islänning så småningom, men undrar om det fins kurser o träningar?? (klart det fins) men jag som...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Saga
·
C
Trav Jag ska snart gå montekursen :banana: :bump: och jag är jättenervös inför detta. finns det ingen som kan skicka en massa tips, bara...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: lexi
·
Ä
Western ...och därför skulle jag vilja att ni berättar lite om olika raser och framgångar, gärna lite udda så folk kan se att man inte behöver... 2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: TCJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023