Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Körning Hej, eftersom ingen i travforumet verkade veta, så vänder jag mig till er!! :bow: Jag är på jakt efter ett selunderlägg i lammull...
Svar
8
· Visningar
2 045
Senast: AK47Kalashnikov
·
Körning Hur har ni som gjort det ordnat med skacklar eller den allmänna riggningen? Pinge? :angel: Du har ingen bild? Tänkte på bilderna du...
Svar
16
· Visningar
5 744
E
Körning Titta här vad jag hittade, två bilder på min häst i lokselen! Så bra, nu kan jag fråga er som kan om den sitter bra eller vad som...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Egonson
·
L
Dressyr Hej, vad ska man göra i LC:1 i dressyr? Måste man göra skänkelvikning? Hoppas på trevliga svar! :rofl:
Svar
3
· Visningar
904
Senast: SoofieA
·
A
Islandshäst Hej! Är det någon som har en bra bild som beskriver tölt? Alltså hur hästens ben rör sig? Jag har letat överallt som jag kan komma på...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: Aranel
·
K
Islandshäst Hörde en gång för länge sedan att de gamla på island lärde sina hästar att göra halt när man kniper med knäna. Har någon mer hört det... 2
Svar
36
· Visningar
3 122
Senast: knasan
·
Körning Här kommer FÖRE och EFTER bilder på selen:banana: jag har då satt upp lokorna eftersom de var för långa + gjort nya hål. som ni ser är...
Svar
14
· Visningar
1 273
Senast: _L_
·
J
Western undrar om det finns någon annan övning som är lösgörande för bogarna, annat än liksom bara flytta hit och flytta dit. Det är ju inte så...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: _jossan__
·
Western Jag har inte tävlat trail på stångbett förut men kommer kanske göra det i år. Jag håller alltid tyglarna i höger hand för att jag är...
Svar
17
· Visningar
1 187
Senast: real_cowgirl
·
L
Fälttävlan Hej :) Vad är det minsta man kan hoppa med d-ponny på fälttävlan i skogen om man säger så :P Är alla fasta hinder? Mvh Jacquline :bump:
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Wiiie
·
M
Islandshäst Jag har inte riktigt kunna släppa en grej som inridaren berättade och nu måste jag höra vad ni tror:D För er som missat det så har jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 489
Senast: Mount Never Rest
·
L
Dressyr Vad betyder Bakom/framför lod?:confused: 2
Svar
32
· Visningar
2 105
Senast: malinsky
·
N
Dressyr Jag är 20 år och har en islänning på 5 år. Hade tänkt att tävla en liten klubbtävling i vår. Eftersom jag är över 18 år ska vi ju...
Svar
4
· Visningar
874
N
Islandshäst Vad är det för regler för ryttarens respektive hästens utrustning på lätt tävling? någon som vet vart man kan få tag på fipo?
Svar
1
· Visningar
795
Senast: ang
·
C
Tävling Ålder på ryttare Får man rida som vuxenryttare på ponny i CR-klasser, oavsett gren? Eller är det speciella regler per gren...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Cronis
·
Islandshäst Hur stor betydelse har det vilken av SIFs lokalföreningar här i Skåne man blir medlem i? Är det geografisk indelning (hur i s f?) eller...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: fjodur
·
B
Fälttävlan Som det är i dagsläget är det inte säkert att Sämsholms årliga fälttävlan i maj blir av pga att det är svårt att få till funktionärer...
Svar
18
· Visningar
1 676
Senast: Binsan
·
L
Hoppning Hej! Jag ska nu försöka hoppa in en galoppör och har börjat så smått. Han är dock inte så rädd om benen och lyfter inte...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: weasel_
·
F
Islandshäst Hej! Någon som vet nån sida där man kan söka både svenska och islänska hingstar+ston? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 683
Senast: Silkisif
·
K
Islandshäst Är det myt eller verklighet att vi rider våra islandshästar i "full sprutt" tills de är 25-30 år? Upp till bevis! :) Jag vill... 2
Svar
22
· Visningar
2 601
Senast: knasan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V