Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Körning *raderat* Kom på att det inte går att ta bort dragläderna på min sele.
Svar
1
· Visningar
727
Senast: _L_
·
T
Körning Plötsligt hittade jag min morfars gamla "kyrksele", precis när jag börjat tömköra min unghäst så smått. Selen är hel, smidig och i stort...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: tussa
·
H
Hoppning jag har haft min c-ponny i 1 år snart! jag har tävlat 70-80cm men jag har vart räd men vet att min ponny klarar det bara om jag kommer...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: ~amanda~
·
Western Har länge gått och funderat på vad jag vill med ridningen, min häst, ett 8-årigt sto 163 i mkh, köpte jag till att tävla hoppning och...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Solafekub
·
Hoppning JAg är en 14 tös som ridit länge och vill börja tävla.. Men jag ha ringen egen häst..Hur har ni andra gjort när ni börjat tävlat?? HAr... 2
Svar
32
· Visningar
2 516
Senast: hoppryttare_Miró
·
Hoppning Måste man som junior kvala till 1.30? Vet icke vart våran TR befinner sig.. Mycket tacksam för svar! :) 2
Svar
20
· Visningar
1 784
Senast: PrinceFair
·
Western Funderar på att köpa en hjälmhängare (säljs bla av två hästpostorderföretag) för att hänga min hatt på. Är det nån som vet om de funkar...
Svar
0
· Visningar
1 479
Senast: Kickis
·
C
Western hej. finns det någon bra sida på nätet kanske men bett? söker ett typ av spade bett? någon som vet nått. mvh
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Athina
·
Western Hejsan. Finns det någon regel vilka bett man får rida eller får man rida på alla sorters bett? Måste man rida med sporrar på tävling...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: hanoirocks
·
C
Western Är lite nyfiken på er westernryttare då jag tycker att det verkar vara en mer friare form (fast ändå samlad) än vanlig klassiks ridning...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: hanoirocks
·
M
Islandshäst Någon som kan hjälpa mej med att "fatta" passen ? gallopen brukar man ju ta fram sjänkel lite.. finns det ngt speciellt man kan göra... 2
Svar
28
· Visningar
5 479
Senast: simba_112
·
H
Hoppning Hej jag undrar om det är så att men får tävla med youngriders när man fyllt 16år eller får men tävla youngriders när men är 15år också...
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: Idasagare
·
Övr. Grenar Hur vanligt är det att det finns små amatörtränare som kanske bara har 2-3 hästar? Är det så himla svårt att bli amatörtränare...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Mysaan
·
V
Körning Jag vet inte av så många fler ställen än Hööks och Börjes, men visst finns det fler? Var köper Ni Er körutrustning? Menar då allt...
Svar
19
· Visningar
3 431
Senast: pufffan
·
R
Körning Nu äntligen så är det dags att skaffa en "riktig" vagn till ponnyn. Har haft en billigare variant innan och den duger ju bra,men nu... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 708
M
Islandshäst Hej ! (Denna tråd finns även på icelandichorse.se forumet) Jag är letar efter en tävlingshäst med stor kapacite, och jag har...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Poplan
·
T
Islandshäst Har ett femgångssto som jag nu vill träna passen på, hon har stuckit med mig någon gång, så hon kan. :p Men när jag fösöker lägga...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Poplan
·
Western Hur ser en bra bygd westernhäst ut generellt? Vilken kroppsbygnad? Tack för svar.:)
Svar
19
· Visningar
1 607
Senast: MayaRunningwolf
·
R
Trav Smyger in här på buke och placerar mig här bland travarna:) Är en 24 årig tvåbarnsmor med två icke längre tävlande hästar.. De har...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Nafayette
·
I
Distans Vad glad jag blev när jag fick se att även distans Sverige har nu kommit ikapp övriga världen och ändrat sitt tävlings reglemente... 2
Svar
21
· Visningar
2 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka