Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Övr. Grenar nysshekommen från irland där jag bott hos n familj som tränar och tävlar med raceing hästar har jag lite frågor. såna här point to point... 2
Svar
28
· Visningar
2 592
Senast: cissi_777
·
I
Körning Är i valet och kvalet på vilken färg jag ska ha på min maratonvagn! (Den i startpaketet från equus-driving). Valet står mellan svart...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Idka
·
K
Islandshäst hej! tänkte kolla med er om ni har roliga eller bra tips på övningar eller lektioner. har ridskola som startar nu och ska lägga upp...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: OlleAtlas
·
M
Körning Har för mig det fanns en tråd förut men hittar den inte. Så förlåt om jag upprepar en fråga. Var får man tag i träskaklar? Alltså...
Svar
14
· Visningar
2 494
Senast: skogstomten
·
Islandshäst De där bettet från Hööks, men kedja och som inte ser ut som vanligt bett, någon som har de? Är de bra? Hur skam ska de sitta? De står... 2
Svar
20
· Visningar
2 362
Senast: Gullan86
·
Trav Så ni vet vem nykomligen med alla korkade frågor är. :) Jag är en alldeles vanlig 33 årig 3 barns mamma som just nu har två...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: zilla
·
Körning Hur har ni lagt upp träningen när ni kört in hästar? Vad har gått bra resp dåligt? Hur mycket tid har ni lagt på varje moment?
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: RebeckaKihlberg
·
Western Ni som anordnat clinics, berätta hur ni gjorde! Ringde ni tränaren och bokade datum först och sen fick folk anmäla sig? Berätta :)
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: Kickis
·
H
Hoppning hej jag och min häst hopptävlar väldigt mkt, jag älskar det! Han tar sig runt hur bra som helst bjuder på hindert, Hoppar högt över...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: _Sanna_
·
T
Dressyr Jag har en D-ponny valack som är 19 år i år. Han har en tendens att snabbt äta upp sig igen så han blir tjock så fort man inte rider...
Svar
15
· Visningar
1 158
Senast: Tartuffe
·
E
Trav Hej! Jag skall låta min varmblodstravare identifieras för att få ett hästpass. Frågan är bara om det är billigast att anlita en...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Travanti
·
M
Hoppning Min ponny bockar alltid när jag hoppar henne. Inte barbacka men med sadeln på! Först trodde vi att sadeln inte satt bra, vi kollade upp...
Svar
7
· Visningar
1 042
Senast: Matilda94_
·
S
Western Skrev i går natt ett inlägg om min westernsadel som blivit stulen. När jag nu skulle titta efter den var annonsen borta. Hur fungerar...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: snowy
·
E
Svar
10
· Visningar
2 354
Senast: Matilda_o_Bonita
·
J
Hoppning Får man lov att tävla med geal seat-saver i ponnyhoppning lokalt? Jag har väldigt problem med mitt rygg (men även sittbener som skaver...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: lundsbo
·
E
Hoppning Hur gör ni? olika längder fram o bak? olika även i de olika hovarna (typ 16 mm ytterst fram o 12 inner fram, 20 resp 16 mm bak)...
Svar
9
· Visningar
1 889
Senast: Långnos
·
L
Dressyr Jag rider en f.d travare, när jag rider dressyr med honom så lyckas jag inte få med bakbenen, framförallt i galoppen. Det känns som om...
Svar
11
· Visningar
1 571
Senast: lolouice
·
Körning hur gammal måste hästen och ryttaren va för att tävla enbet ..... vilka svårighets grader finns det.....tacksam för svar.....
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Nora
·
N
Hoppning Vilken höjd ligger det på? Jag har letat överallt men kan inte hitta :crazy: 2
Svar
23
· Visningar
1 540
Senast: _Sanna_
·
Dressyr Det är ok enlig TR att longera på framridningsbanan eller hur? Det är tävlingsarrangörerna som brukar förbjuda det eller? Och informerar...
Svar
16
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka