Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Dressyr jag ska köpa en ny häst, en c-ponny. den är bara grundriden och kan inte så mycket, jag ahde tänkt tävla dressyr i lättare klasser senar... 2
Svar
28
· Visningar
2 692
Senast: Åsa
·
Hoppning Bara sitter och funderar lite. Detta är en rent hypotetisk fråga altså. En häst har bra benteknik över hinder men hoppar ofta utan... 2
Svar
36
· Visningar
3 888
Senast: _Sanna_
·
E
Dressyr Hej Hoppas att någon av er kan svara på mina frågor. * Vilka regler gäller för tävling av 4 åring ( dressyr+ hoppning ) ...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: Choklad
·
A
Fälttävlan Hur mycket hade ni tävlat hoppning och dressyr innan ni började tävla fälttävlan? Nu -06 ska jag och min häst debutera på...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: aniara_lenson
·
E
Hoppning Hur vet man om en ryttare är en talang, har naturligt rätt känsla?? :confused: moi
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Aeternum
·
Dressyr vad menas med att hästen rätar ut innersidan? :confused:
Svar
10
· Visningar
910
Senast: mackan
·
L
Hoppning Jag kallar det rolighetshopping då jag rider en f.d travare, han är inte hoppad alls och arton år. Jag ska börja hoppa honom så smått...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: lolouice
·
E
Dressyr Hur vet man om en ryttare är en talang, har naturligt rätt känsla?? :confused: moi
Svar
15
· Visningar
1 384
Senast: **Lina**
·
Dressyr Behöver lite tips på hur jag ska få min dam lösgjord. Problemet är som följer: I trav skjuter hon gärna ut höger bog, hon är svår att...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: BabieBus
·
K
Dressyr När jag rider dressyr pass och tränar för dressyr instruktör så att min ponny får arbeta riktigt riktigt ordentligt så när hon då går i...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: BabieBus
·
Distans Jag som är allroundryttare, undrar om ni distansryttare har några bra tips på hur ni får tränar upp så bra kondtion och uthållighet på...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Macken22
·
Dressyr Ngn som har koll på när ponnyallsvenskan i dressyr går??
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Gilette
·
D
Western Jag rider en arab som är 12 år. Han är mycket väluppfostrad och ursnäll, men i sadeln är han oftast ganska okontrollerad. När man ska...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: _Dixie_
·
E
Övr. Grenar hörde för inte så länge sen av en kompis att man kunde ta med sej ridhäst/ponny till täby för att träna bara för skojs skull... är det...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: ann80
·
V
Hoppning Inga namn nämda snälla moderatorn låt den stå kvar :( :smirk: Sammanfattar Fnorrs inlägg: Rik snubbe från X-landet vill locka...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Långnos
·
N
Dressyr Min häst har inga som helst problem att "rätta galoppen" på en hoppbana, landar hon i fel galopp behöver jag bara sitta om för att hon...
Svar
8
· Visningar
1 132
Senast: nässla
·
L
Hoppning jag undrar om en häst/ponny får starta 2 gånger i samma klass, men med 2 olika ryttare??
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Mystix
·
Z
Körning Är det någon som vet var man kan få tag på vagnslycktor nånstans? :bump:
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: silver
·
R
Hoppning hej hej! hur blir man av med sin hopprädlsa. Jg är rädd för tt hoppa 90 och högre men vill tävla och när jah blir rädd vägrar min...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: superstar
·
K
Trav Hej hej allesammans! Idag har jag varit ute på galej! :bump: Jag har träffat tifos pengamaskin idag :) Ville bara visa honom på...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Kia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp 2025