Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Körning Hej mine venner. Valdemar ringde mig i går och vill att vi skull fare till backen idag igen. Och visst lät det trevligt. Han skull ta...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: åke
·
Distans Hej där! Har inget TR där jag sitter just nu och jag fick en fråga - hur är det nu för att rida 160km - måste man ha gjort 2st 120km...
Svar
10
· Visningar
1 290
Senast: cardigan
·
Körning Ja, jag säger skakel, skakelrem, skakelhållare, skaklar. Men andra säger skacklar eller skalmar/skalmrem. Sen har vi...
Svar
8
· Visningar
4 603
Senast: Solstrimma
·
Trav Lägger denna tråd här för att det är travfolk här till största delen antar jag, så det är mest troligt att jag får info på detta forum...
Svar
2
· Visningar
1 599
D
Hoppning Är det någon som vet om man får tävla häst i hoppning på bitless bridle?
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Dajjen
·
U
Western Hur mäter man bomvidden på en westernsadel? Hoppas nån kan hjälpa mig! :confused:
Svar
14
· Visningar
2 911
Senast: Mifellen
·
P
Trav Ja, frågar man efter den bästa så finns det ju alltid statistik som bevisar ett och annat. Men hästsporten är ju så underbar eftersom... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 152
Senast: solros
·
E
Trav Hur gör ni till tävling, byter ni skor eller springer de med broddar på? Jag är lite kluven inför hur jag ska göra.....
Svar
7
· Visningar
1 638
Senast: solros
·
J
Dressyr Jag ska tävla i dressyr för första gången på söndag :crazy: Hästen jag sk arida är ett envist gotlandsruss. Har ni några tips på hur...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: jessie90
·
T
Körning Hur ska jag göra? Min Vetrinär va ut igår o konstatera att min nyköpta häst har så dålig rygg så jag ej får lägga på sadel. Jag ska...
Svar
14
· Visningar
1 301
Senast: _L_
·
T
Islandshäst Jag är en relativt ny islandshästryttare, och vill därför fråga om det är någon som vill ge mig en förklaring till varför det är dyrare...
Svar
18
· Visningar
2 025
Senast: IrpaSnirpa
·
D
Dressyr Efter ca 3 års uppehåll från dressyren är det dags igen för nya friska tag =) har precis börjat rida en halvblodvallack som tidigare...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: lina
·
Trav Någon som ska till åby nu den 11/9 och köra ponnytrav? jag ska sj dit, har tyvärr inte sett några listor... någon som har gjort de? Kram
Svar
4
· Visningar
871
Senast: stally
·
C
Fälttävlan ska kanske börja med fälttävlan och jag undrar var det finns en fälttävlansklubb när sjöbo och hur får man sin häst att gå igenom...
Svar
5
· Visningar
1 130
Tävling Är det den person som ropar in ekipagen från framridningen till manegen när det är deras tur att tävla? Eller? :crazy:
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Lovve
·
B
Islandshäst Nån här som har gått en sån utbildning? Är den "svår"? (jag har tävlat ett par gånger med lånad häst och gick Grönt kort kurs förra... 2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Svíþjóð
·
L
Western Eftersom alla är olika om det här med skoning undrar jag hur ni skor era westernhästar. För hopp och dressyr vill ha olika. Korta...
Svar
8
· Visningar
1 568
Senast: Vickiiiz
·
J
Övr. Grenar Är det nån som har lust att berätta lite om bruksridning? Får man tävla B ponny i den grenen även fast man är 16år?
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: mumin
·
L
Trav Nu har jag funderat och funderat. Varför chipmärker man inte varmbloden istället för den fula frysmärkningen ? 2 3
Svar
41
· Visningar
2 806
Senast: moonlightgarden
·
Trav Mellan vilka datum sammanställer STC avräkningen? Avin brukar ju komma kring den 8:e & pengarna utbetalas den 15:e men under vilken...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: giffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka