Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Jag har ridit förut i elva år och nu börjat igen. Känner att det är superkul och vill gärna fortsätta. Funderar också på att försöka...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: Rumpnissen
·
Tävling Hej! Hypotetisk fråga här: Om jag har t.ex. en övervuxen New Forest som är reggad som stor häst och så. Får jag då tävla med den i New...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: SusieQ
·
T
Hoppning Okej, här kommer dagens dummaste. Hur går en hoppträning till? Alltså hur är den upplagd, värmer man upp tillsammans, bygger bana, vad...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Etoile
·
Hoppning Några av korten är från 110 oxå. Debuterade i helgen o hon kändes kanon =) :love: 2 3
Svar
50
· Visningar
3 924
Senast: FT_ryttare
·
Fälttävlan en liten spin-off på "årets mål"-tråden... vilka tävlingar var bäst att rida? bästa, svåraste, roligaste, finaste terrängbanan? bästa... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 837
Senast: shady
·
S
Islandshäst :bow: Tänkte få en stamtavla gjort för att sättas upp i vårt nyrenoverade stall. Min fråga är hur ska en sådan se ut efter konstens alla...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Boj
·
B
Dressyr Hej alla! Måste man ha plastrong på lokala tävlingar?? Jag undrar också vilken färg på schabraket man ska ha. :confused: 2
Svar
20
· Visningar
1 561
Senast: SusieQ
·
M
Hoppning Någon som var i Helsingborg och såg duktiga ponnyryttare rida Baltic Cup? Några sensationer, vem vann? Och vilket land är bäst; Sverige...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: svea08_
·
A
Hoppning Hur högt löshoppar ni era unghästar 3år och uppåt? när börjar ni hoppa in era hästar från ryggen? visa gärna bilder. tacksam för...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: mackan
·
J
Tävling hur fan lär man sig handskas med förluster och nedgångar? Jag blir helt knäckt och kan deppa en hel vecka efter bakslag. värst är det...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: PrinceFair
·
O
Dressyr Skulle någon vänlig själ vilja svara på hur man bedömmer en andra felridning. Det vill säga ska man få avdrag fyra poäng eller sex...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: overtyre
·
C
Tävling Har lite funderingar ang Chippmärkning och Pass , måste man ha det om man endast ska tävla lokalt ? (Ponny) Någon som vet ungefär hur...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: springsten
·
W
Hoppning Vilka bett får du använda till en d-ponny som är 6 år och tävlar ungponnyklasser? När får du använda pessoa och pelhambett?
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: Panikie
·
T
Tävling ngn som vet hur det går till för att kvala dit? :bow:
Svar
1
· Visningar
797
Senast: starcraft
·
M
Hoppning Vissa klubbar har väldigt små framhoppnings banor. Finns det några mått bestämmelser både på ponny och häst . Alltså avstånd mellan...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: liscoyle_patches
·
Hoppning Mellan galoppbommar.... Minnet är inte alltid på topp vettni... :) :banana:
Svar
3
· Visningar
861
Senast: liscoyle_patches
·
P
Övr. Grenar Undrar om det är nån som vet vart på nätet jag kan hitta info om vart det finns proffs o amatörtränare i Sverige. Vet att jag hittade en...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Ninniw
·
Dressyr Startade en klubbtävling i dressyr i helgen med min travhäst Nisse. Jag hade jättekul å är nöjd med vår prestation :smirk: även om %...
Svar
9
· Visningar
1 311
Senast: Zuzzi
·
Hoppning Läser i dagens ridsport att nu skall de troligen klydda med kvalreglerna igen. Dels var de inne på att 4-åringarna inte skall kunna... 2
Svar
21
· Visningar
2 876
Senast: ancan
·
L
Western Hästen jag rider har tidigare varit westernhäst men rids nu på engelskt vis med "vanlig" sadel och träns. Jag är väldigt intresserad av...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: sasucatu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka