Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Hoppning har börjat hoppa med min relativt nya häst, 7 år men inte så hoppvan. Från början ville hon inte skritta över en enda bom, o allra helst...
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: Psyco
·
Körning Nu måste ni som kan förklara för mig! Varför använder man seltungan och selsticka? Hur använder man seltungan och selsticka? Har ni...
Svar
4
· Visningar
1 908
Senast: alisson
·
Dressyr Hur långt innan ska dom ligga ute?? Jag är anmäld till en tävling nu på lördag, men har inte fått veta om jag har kommit med eller inte...
Svar
2
· Visningar
922
Fälttävlan Om jag diskuterat detta innan (fio och smulan iaf) så får ni nu inte ta det här inlägget som en pik, vill bara ha lite "bakgrundsfakta"... 2
Svar
23
· Visningar
2 909
B
Western tänkte sätta in en liten tråd här om hjo ko nu till helgen, o veckan.. ska tälta där me klubben lör-sön.. någe spec man ska tänka på och...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Taegu
·
S
Hoppning Då min häst haft ett sår i ena mungipan (som nu visserligen har läkt) är hon rätt känslig för bett. Hon är även av den typen att hon...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: sova
·
H
Dressyr Halloj. Ska tävla snart och det blir en lokal LB:1 på ridhäst. Jag undrar om det är ngt mera man måste ha än detta: Ryttare: Grönt kort...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: horsewhisper
·
F
Hoppning tror ni att jag och yster är redo för att debutera LD nu i augusti på klubbtävling? Vi har ju tävlat en xx antal CR nu, 30,40,50,60 och...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Fjomp
·
L
Dressyr Någon här som har en aning om vad det ska va för mått mellan bokstäverna på en 20x60 bana?
Svar
2
· Visningar
1 232
Senast: linaf
·
Hoppning gå upp en klass på nästa tävling? har hoppat banor på den höjden max ett par ggr, annars har jag bara hoppat banor där en del av...
Svar
12
· Visningar
1 325
Senast: karatefisken
·
M
Western När man anmäler sig till WRAS RM i hjo ska man betala in veterinärkostanden för de dagar man ska vara med. Men jag vet ju inte än om jag...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: hotrodder
·
L
Trav Kunde ha gått illa för lilla mig och hästen min idag... som tur var så fick jag loss tömmen men svårt var det.. kan säga att om jag kört...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Solkatt
·
G
Hoppning Halloj, gott folk! Jag har problem.. Jag ska tävla den första augusti och jag har inte lyckats få min pålle å byta galopp, varken över...
Svar
10
· Visningar
1 381
Senast: trazel
·
K
Distans Hej! Vilka sadlar använder ni när ni rider (distans). Har någon provar en sadel med luftstoppning (wintec cair)? :bow: /Katja
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: Camilla_H
·
G
Fälttävlan Har jag sett helt fel eller stämmer det att sverige klarade bronset i ponny-EM? fan vad skoj i så fall! Första medaljen i EM (alla...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Gremlin
·
F
Western Helt grön på området :crazy: Är på G att skaffa westernsadel till min häst med ryggproblem och det finns ju en hel djungel av prylar...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: _fialotta_
·
A
Islandshäst Vad betyder Hvida? Är det någon som vet? :)
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: Dolores_88
·
Trav Om man kollar på resultat efter att en häst skulle startat står det ett p efter datumet och under res. Vad betyder det p:et?
Svar
2
· Visningar
768
Senast: MsSleepalot
·
U
Dressyr toffla \"old mac´s\" vet ni om man får tävla med toffla på dressyren?? :confused: hästen har trampat av sig skon o det finns ingenting...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: Sara_S
·
H
Western Kan man få tävla på sitt "engelska Gröna kort" som man fått via ridsportsförbundet på en westerntävling, eller måste man ha ett...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: Horsespirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II