Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Fjordingar räknas väll som 'storhäst' även om mankhöjden är under 149? Hur gör dem då i ponnyklasserna, får inte fjording starta där... 2
Svar
23
· Visningar
2 295
Senast: Jessica
·
S
Hoppning Man får väl se det som positivt, hon är lugn och avslappnad och stark i kroppen så hon kan hoppa riktiga språng, men eftersom vi i flera...
Svar
18
· Visningar
2 964
Senast: Winci
·
V
Islandshäst Är det nån som vet om det blir ryttarfest på NM och i så fall vilken dag det är (tippar lördag)? Är det bara för ryttare eller kan andra...
Svar
12
· Visningar
1 224
Senast: Båbbe
·
Distans Jag funderar på att köra upp och rida Ölandsritten. Någon här som ridit den och som kan berätta lite? Hur är banan? Uppstallningen...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Maran
·
L
Trav andra starten för våran treåring,han låg i dödens nästan hela tiden utom på upploppet då han drog i från hela klungan :) nu är jag på...
Svar
11
· Visningar
862
Senast: lsz
·
P
Islandshäst Hej det var tydligen SM i helgen. Var hittar jag samtliga resultat?
Svar
3
· Visningar
868
Senast: pialotta
·
R
Körning Nu ska de börjars så smått att köras i ridhus (får väl bli super tidigt på morgonen så man inte dööör av värmeslag)...i allafall, har...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: KaZa
·
J
Islandshäst Nu när pållan har börjar söka sej mer framåt nedåt, så kommer ju direkt oron att hon ska hamna bakom lod (aldrig kan man vara nöjd). Jo...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: Djurjouren
·
Hoppning Hur hög får man tävla i bara tävlingsskortan? (och ridbyxor, stövlar och annan utrustning så klart ;)) På lokala tävlingar har jag sett...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: LitenIsa
·
H
Fälttävlan Är det någon som vet om den nationella * klassen kommer bli öppen eller är den bara för Juniorer och YR?? Finns ju ingen info om det...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: HillsBon2
·
J
Hoppning Hejsan! Jo, jag undrar hur får man tag i TR? Hur långt är ett galoppsprång? 3 m eller 3,5? Hur långt ska det vara mellan 2 hinder med 2...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: amalia
·
G
Islandshäst Hej kan ni ge mig ALLA era travövningar som ni har! Min 6-åriga älskling bara töltar (och inte snyggt). Jag skrittar på volter gör...
Svar
6
· Visningar
2 716
Senast: josse
·
Hoppning Jag har till och från hoppat min travare under de 5 åren jag har haft. Det har inte blivit så regelbundet eftersom han fortfarande...
Svar
5
· Visningar
890
S
Hoppning Jag ska eventuellt låna en häst i sommar. Han är 12 år och endast lite hoppad. Har dock hoppat 80 bana med rutinerad ryttare men han är...
Svar
11
· Visningar
3 487
Senast: Appache
·
S
Western ...är dom okej?? Nån som vet? Dom känns goda ut, men jag har inte "peiling" på westernsadler... (Hästen min är en varmblod med 90...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Mimmi22
·
Fälttävlan Snor tråden från dressyr! vad får man betala för en Dponny som gått SM med bra resultat ? ålder,avelsvärde,utvecklingsmöjlighet osv...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: aniara_lenson
·
J
Trav ..läste just en gammal tråd jag skrev i höstas då "jag köpte en ny trashank". Jag skrev bl.a om att "läs i tidningarna då om en häst som... 2
Svar
31
· Visningar
2 220
Senast: jesse
·
Trav åhh vad jag är less min häst ibland! Ute och körde ett rakbanejobb igår, skulle köra ett "lättare" jobb men då hästen var så fjanti så...
Svar
17
· Visningar
1 425
Senast: stally
·
I
Western Men hur hittar jag tränare? Det verkar inte finnas så många, eller? Jag har sökt här på internet men hittar inget inom halland. Är det...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Matiz
·
T
Hoppning Var och tittade på en liten clear round idag (klubbtävling). Där var ett ekipage där tjejen var väl i 10-års åldern som red en stor...
Svar
18
· Visningar
1 429
Senast: elefanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka