Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Körning Marie tog hem guldet och Svergie tog hand om lagguldet. Skamligt av Svt att inte visa vilka duktiga svenskar vi har. :mad:
Svar
7
· Visningar
855
Senast: lul
·
Trav Har en 7 årig dam med travstam som inte räcker till i ridningen. Hon är inkörd och tränar tillsammans med de "riktiga" travarna. Finns... 2
Svar
24
· Visningar
1 768
Senast: fuji
·
  • Låst
Trav Travhästen Legolas är död Sport 26 jul 18:20 Legolas gick bort på måndagen. Travhästen blev 26 år. Legolas vann 19 raka lopp på...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: ameo
·
L
Trav vaccinerar ni era tävlingshästar? Jag är fortfarande på grundvacc. av min, ska ge tredje sprutan nu. skulle gjort det den här veckan... 2
Svar
20
· Visningar
1 537
Senast: Lindi
·
Dressyr Hur rider ni fram till tävling? Jag blir tyvärr lite passiv och kommer inte på vad jag ska göra när jag ridit alla gångarter, flyttat...
Svar
9
· Visningar
2 391
Senast: Trocadero
·
S
Islandshäst Jag är inte speciellt insatt i islandshästar, jag rider islandshäst kanske tio gånger på ett år, och förra året tänkte jag att jag...
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: Sonita
·
Western "En tävling för var dag" står de om hjo-ko. då undrar jag; Räcker det med att man är med på hjo ko under två dagar(att de kommer räknas...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Kickis
·
Western förklara det här för mig: Gullet: 6 ½" wide x 7¼ high. Cantle: 4" high. Rigging: 7/8 Skirt. Skirts: 24" x 11". Fenders: 17" x 8". Trim...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: geegee
·
A
Dressyr Det blir oftast att jag gör samma sak var gång när jag rider eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska göra, har lixom stannat i huvet...
Svar
11
· Visningar
1 526
J
  • Låst
Hoppning Hejsan! Jag har precis börjat hoppa lite med min nya häst. Det är en stor häst på ca 165 cm hög och jag undrar hur långt det ska vara...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: ylba
·
Fälttävlan Någon som har en sådan? eller Vad har ni för säkerhetsväst i terrängen ? Går själva axelskydden att ta bort på zippa västen? (vet att...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: Novelette
·
R
Trav Skulle vilja ha tips och råd på hur man ska träna en travare som ska starta i framtiden. Ett sto som är 6 år, ganska stor och mycket het...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: zilla
·
S
Hoppning Min häst har mestadels travhoppats på sistone (har hoppat med ponnyer och avstånden blir ju tokiga för oss då) med den påföljd att så...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Dinosaur
·
J
Islandshäst Tjo! Jag har funderat lite på det här med femgångsprogram och så. Självklart är det skillnad från ekipage till ekipage, men. Sist jag...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: yew98fq
·
A
Trav Min tvååring har blivit jättedum i munnen, jag får inte köra med korta tömmar. Jag har tagit bort vargtänderna och han blev lite bättre...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: stally
·
B
Övr. Grenar Har ju planerat att starta i Norge den 5 Augusti med araberna, det är en handikapp. Valacken får gå med 50 kg, och hingsten med 55, jag...
Svar
14
· Visningar
1 395
Senast: shady
·
Fälttävlan Om man ridit runt 7-8 Lätt/100 klasser flefritt, med palcering + startat Msv/110 med ett stopp eller vad det nu kallas, måste man ändå...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: HillsBon2
·
Western Jag har skaffat mig en westernsadel till min häst, han har sadeltvång på "vanliga" sadlar med trivs kanon med westernsadlen. men jag är...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: QuickStar
·
Körning så ska ja iväg nästa lördag å köra en liten ponny.. tittade idag på selen å fick panik... ja kommer inte ihåg hur man selar.. de är en...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: LadySara
·
F
Western Hej allihopa! Jag har beställt en bosal och mecatetyglar. Vet nån hur man knyter fast mecaten vid bosalen och hur håller man tygeln när...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: yk2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka