Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Hoppning I helgen ska jag på en lokal/regional hopptävling som anordnas på gräsbana. Skulle behöva lite tips nu inför tävling, då jag aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: lilla_busan
·
Trav Fjanthästen är från och med nu enbart rid- och hobbyhäst. Hovslagarn har precis varit och spikat på ridskor. Så inga fler svammeltrådar...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cilva
·
F
Fälttävlan Vad har ni för klocka i terrängen? Ska rida debutant i vår och är lite nervös...
Svar
10
· Visningar
2 031
Senast: Vimsan
·
C
Western Oj ursäkta riks menar jag förståss... :smirk: Är det någon som vet något om Riks i år? Inga proppar ute än och det har varit dåligt med...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: simpe
·
Dressyr I tex ett LC: dressyrprogram står det arbetstrav respektive arbetsgalopp som några moment. Men vad menas med det? Vad är det för...
Svar
7
· Visningar
1 431
Senast: Ylva
·
S
Distans Har hört att det är ett måste att hästen är skodd med "riktiga" skor på alla fyra i distanstävlingar, är det så? Varför får man inte ha... 2
Svar
24
· Visningar
3 482
Senast: Skylab
·
E
Svar
0
· Visningar
868
Senast: Elshacera
·
C
Dressyr Bara nyfiken - kanske har nån här koll? Hur många juniorer kommer till SM? Antar att det är viss konkurrens och att alla som kvalar inte...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: cissiny
·
L
Trav Kan man ta ut B-tränarlicens trots att man är anställd hos en proffstränare??? Jag har ju skickat in min ansökan nu, men jobbar ju hos...
Svar
14
· Visningar
1 401
Senast: Lindi
·
O
Hoppning Jag ska som sagt tävla för första gången i en lokal tävling "snart", har bara tävlat i klubbtävl. tidigare, och skulle därför vilja få...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: overtyre
·
O
Hoppning Hej! Jag ska tävla min första lokala hopptävling i Augusti månad och undrar därför vad för regler det är som gäller ex. ryttarens...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: overtyre
·
F
Western Hur skulle man enkelt kunna beskriva de viktigaste skillanderna i engelsk och westernridning? T ex användning av skänklar och säte...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Cecely
·
M
Western CITAT från skäckhingsttråd på avel "Då vi har flera varmblodsston som vi räddat från slakt bla. och ej anser att det går att avla fram...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Cecely
·
S
Trav Måste man ha full stam och så på dem om man ska prova på trav? Har en liten shettiskille.. Hade gärna velat se bilder på nårra...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: ameo
·
Körning Är det någon här som har erfarenhet av att köra med föl vid sidan? Positiva och negativa komentarer, vad ska man tänka på osv. Har ni i...
Svar
8
· Visningar
1 879
Senast: Welsh
·
Islandshäst Jag flyttar till Gotland i höst. (Skall gå i skola i Hemse) Och undrar vilken lokalklubb jag skall gå med i, det verkar finnas fler än...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: Sammet
·
S
Islandshäst Saknar ni islandshästmänniskor nånsin de \"store brune\"? Jag undrar på om jag börjar at bli alldeles tokig... Jag har hatt hästen min... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 926
A
Trav Kan man få lite tips? Min går nu 1.45 tempo, vad är rimligt att sänka dem i månaden? (underförutsättning att inga skador/reaktioner...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: anhe
·
M
Islandshäst finns det någon islandshäst tränare som även jobbar mycket med NH? jag har en nyköpt islandshäst som blivit felbehandlad och litar nu...
Svar
9
· Visningar
1 979
Senast: Gussen1998
·
Western var jättekul!! Mycket folk och fina hästar :) Nån mer som var där? Såg Tommy Arvidsson idag också :) Han e bra! :) Fin häst också :love:
Svar
14
· Visningar
1 082
Senast: ChipsFancyCutter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka