Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Hoppning Nu när det är sommaruppehåll på de flesta tävlingar och träningar, tänkte jag att jag skulle bygga upp lite hoppbanor hemma i paddocken...
Svar
9
· Visningar
2 625
Western Vad motsvarar 31-32 i vanlig sadel i westernsadlarnas storlekar? / Zofia.
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Gabriol
·
P
Western kom på en sak som jag inte tänkt på; reglerna säger ju, vad jag vet, att man ska ha fyllt 16 år för att få bära enbart hatt på...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Pockymon
·
Körning Någon som vet var man kan finna ett sådant?
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Qvip
·
Dressyr Odelat tränsbett med \"fasta D-ringar\" Har en häst som inte gillar delade bett och fungerar bäst på odelat tränsbett med fasta ringar...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: fio
·
T
Islandshäst Är det nån fler än jag som hört ryktet att Nordiska ev inte ska gå i Strömsholm utan på Wången? Är banan på Strömsholm inte i skick för...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: skuggi
·
S
Islandshäst Alla pratar så mycket om överlinje och hur man ska stärka den, men vad är överlinjen och hur ser man den. Kan man bygga den i tölt? Och...
Svar
7
· Visningar
2 153
Senast: Freyr
·
P
Western Finns det någon propp någonstans? Hört rykten om att wras-allsvenskan ska gå samtidigt som SM i Hjo sista helgen i augusti, stämmer detta?
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: hotrodder
·
F
Dressyr Vad menas med att det är gemensam bedömning i medelsvår B:3? Är det nytt för i år? Såg i en propp. där det stod "medelsvår B:3, gemensam...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: sweep
·
I
Övr. Grenar vet någon hur de gick me jockeyn som ramlade av och fick åka amublans? hur gick de me hästen som bröt benet?
Svar
14
· Visningar
1 401
P
Dressyr Jag var iväg och tävlade min systers C-ponny i en liten dressyrtävling, mest på skoj. Men man vill ju ändå att det ska gå "rätt till"...
Svar
7
· Visningar
1 665
Senast: PonnyLina
·
Körning Är den värd sina pengar? Finns det någon här som kör med Tärnsjös ponnysele? Ska tillägga att jag har en A-ponny. De andra som jag kikat...
Svar
5
· Visningar
2 137
Senast: Qvip
·
M
Western Om man har A-B licens, får man då vara med i utb. och beg. klasser på D och C tävlingar??? :confused:
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Intejag
·
C
Trav Tycker ni att det är jobbigt att höra om mitt "ältande" om Hajgubben så ska ni sluta läsa NU! Har varit ute och gått rätt mkt på...
Svar
18
· Visningar
1 422
Senast: Camarotheking
·
S
Western Vart i sverige kan man hitta sådana? Förutom Hööks och Börjes då. Gärna någon som har hemsida.
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: simpe
·
Körning Finns det någon som skulle kunna förklara hur en slaggjord ska sitta och framförallt hur hårt? Har aldrig tidigare använt en sådan och...
Svar
3
· Visningar
1 812
Senast: Sisse
·
J
Hoppning Haha nu har lilla jag gått och klantat till det. SKa tävla imorgon, kollade inte spec. nogrannt på bedömningen. men såg nu att det var...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: starcraft
·
N
Dressyr Sitter och diskuterar med en kompis på msn. Hon berättar att hon brukar ta halvhalter på en häst som sticker, genom att stå upp i...
Svar
3
· Visningar
1 587
Senast: lakrits
·
Western Är oldtimer ett sadelmärke eller en speciell sorts sadel? / Zofia.
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gabriol
·
N
Körning ..av travsele och bröstsele?? Jag har en rättså tung rockard med bilhjul och det är en shirehäst som ska dra den. Jag har en travsele...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka