Utesluten?

P

PonnyLina

Jag var iväg och tävlade min systers C-ponny i en liten dressyrtävling, mest på skoj. Men man vill ju ändå att det ska gå "rätt till". Saken är den att det var ett sådant dressyrstaket att det inte fanns någon grind utan bara en liten öppning på ena kortsidan där man fick rida in och ut från banan. Denna öppning fanns där hela tiden, och stängdes inte under själva programridandet. "Såklart" smiter ponnyn ut genom hålet mitt i programmet. Diskad, anser jag, för jag vet inte bättre. Det anser även tävlingsledningen. Men, saken är den, att när vi kom hem och kollade TR stod det att när det är en öppning i staketet blir man inte diskad om hästen smiter ut, utan det räknas som felridning. Har jag tolkat detta rätt? I sådana fall är det lite retligt att tävlingsledningen och domaren inte har koll på det. Tycker ni inte?
Tack på förhand! :)
 
Det angår inte direkt den här tråden, men gäller regeln även för hoppning? I våras nu när vi hade lokala tävlingar för ponny & häst i hoppning så var det två b-ponnyer (från sama ridklubb dessutom :D) som smet under "grinden".
Och de blev uteslutna. Var det rätt eller fel av domaren?
 
Ok, då vet jag. Tack! Får ha lite bättre koll på TR nästa gång så man kan överklaga.. :smirk:
Kram
 
Jo men rider man fel väg i hoppning så blir man utesluten :D
 
Det stämmer att man itne ska bli utesluten.
Min kompis gjorde samma sak i allsvenskan så det va tur att hon inte blev det :D för vi hade tillräckligt dåliga poäng ändå :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 928
Senast: Nizhoni
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 317
Senast: Heulwen
·
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
20 483
Senast: Gunnar
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 300
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp