Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Hur fungerar det? Finns dom korta nok? Jeg synes de korte engelske salene har så veldig liten bæreflate... Og de fleste islandssaler er... 2
Svar
20
· Visningar
2 422
Hoppning hur ska man gå till väga? vilka hinder ska jag börja med? leda honom över först (lågt hinder som fungerar även i skritt) och sedan sitta...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: cili
·
T
Western Vad tycker ni som använder det, om dem?Jag funderar på att införskaffa en. Rider nu på hackamore,vilket går fint men jag gillar inte...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Leola
·
S
Hoppning hej undrar om någon vet några bra bom/hoppövningar för att träna mycket lydnad? skall träningstävla om en veckas tid och har inte hoppat...
Svar
19
· Visningar
1 180
Senast: skyfighter
·
S
Dressyr Får vem som helst ta del av ett domarprotokoll? Eller är det ngn form av privat handling? :confused:
Svar
7
· Visningar
2 206
Senast: Shasta
·
R
Trav http://www.spray.se/nyheter/
Svar
3
· Visningar
1 116
U
Western Det otroliga har hänt!! Wras styrelse har fattat beslut att ge dispens för grön kort även denna säsong. En arbetsgrupp skall tillsättas...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: tiisa
·
B
Dressyr jag hade lektion igår och fick lära mej lite om alexanders lära för första gången. någon här som håller på med det? findet nån bra sida...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Carmenzita
·
Trav Att det är jobbigt att rida monté (för ryttaren alltså) kan jag ju förstå, men hur jobbigt? Vad är mest slitsamt? Ben, rygg.. Gäller det...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: ghost
·
T
Islandshäst jag har en islandshäst som är 12 år och ca 140 cm i mkh, jag har precis fått hem honom, jag vet att islandshästar kan bära mycket tunga...
Svar
5
· Visningar
1 396
Senast: horselover
·
L
Dressyr Någon som har detta dressyrprogram? :confused:
Svar
6
· Visningar
2 141
Senast: Lorpan
·
H
Trav Var får man tag i dem? Vill gärna se olika märken. Såg en på Grafströms i Sundsvall. Hur fungerar de, går de att träna i också?
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: hubinette
·
Dressyr Då kusen har lite jobbigt med öppna i höger varv, och det uppenbarligen sitter i höger bog, så vill jag ha tips på alternativa rörelser...
Svar
11
· Visningar
1 697
Senast: Lillsillen
·
Dressyr Hur viktiga är hästens gångarter vs. utförandet av rörelserna och lydnaden när man tävlar dressyr. Kan tänka mig att det på låg nivå...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Darbhanga
·
G
Fälttävlan ....varför Boxholms RK har ställt in sin regionala fälttävlan den 3-4 juli? :( Det hände med väldigt kort varsel. :confused: Jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Gunther
·
Distans finns det??? och var kan man isf köpa dessa och vad kostar det??? var är f.ö lättaste stället att ta pulsen på hästar???
Svar
1
· Visningar
2 310
Hoppning ..så besviken, hästen gick inte på släpet idag! Skulle hoppat vår första lilla klubbtävling, och han bara vägrade.. :cry: blev så...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Lenis
·
M
Fälttävlan Ni som har byggt egna terränghinder och har bilder på dom, skulle inte ni kunna lägga in dom? :bow: Skulle bli vädligt glad då, behöver...
Svar
1
· Visningar
1 254
Senast: Mariqa
·
T
Hoppning När man vill börja hoppa 130 cm finns det väll ett visst antal nollrunder man skall göra i 120 ? Är det skillnad om man skall hoppa en...
Svar
9
· Visningar
1 449
Senast: Xenox
·
S
Trav Om det ser ut så här som ett exempel: PÅlle volt rek 2.30 och auoto 2.25 Nu säger vi att jag ska anmäla "Pålle" till ett volt lopp...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: gonkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka