Bukefalos 28 år!

Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej!! Jag håller på och velar och funderar över det här med foder och träning.. Just nu går min isis kille på 7kg hösilage & ca 500g...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 136
Senast: Lobelia
·
Hoppning Vet ni att Tysken Gunter Winkler och hans Standardbred Häst Halla vann två Olympic Gold i Stockholm 1956? Hitte en film från den...
Svar
3
· Visningar
1 293
Islandshäst Skulle vilja ha tips på hur jag ska aktivera bakdelen på min islandshäst mera, samt få mer påskjut bakifrån, hon kan nämligen bli...
Svar
4
· Visningar
2 285
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Jag har länge funderat på att köpa en sensation ride. Innan var jag inne på en g3 med g4 sits men har nu börjat fundera på en ren g4...
Svar
2
· Visningar
1 434
T
Distans Hej! Har en liten fråga. Ni som har sponsorer, i vilken klass (sträcka) var ni i när ni skaffade dem. Hur långt upp i resultat listan...
Svar
0
· Visningar
922
Senast: teambluestars
·
Islandshäst Hur har det gått för er? Jag betalade in medlemsavgift i mitten på jan och för tävlingslicens för en mån sen. Hur lång tid brukar det...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: fia0
·
Övr. Grenar I år kommer det vara många ponnylöp på Täby, och dessutom tävlingar på Strömsholm, på Jägersro och i Götebrog. Plus Skandinaviska på...
Svar
10
· Visningar
1 840
Islandshäst Undrar om man kan få lite tips och något schema hur ni gör när ni börjar rida in era islandshästar. Hur många dagar i veckan ska man...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: bellabus
·
Islandshäst Jag har i alla år drömt om en egen häst och nu börjar den drömmen äntligen gå mot en verklighet. Så nu till mitt bekymmer. Ska jag...
Svar
10
· Visningar
2 619
Senast: Brolinskan
·
Islandshäst Jag ska troligtvis köpa en ny sadel. Har en femgångare som behöver mycket hjälp i tölten så behöver en sadel som man ej blir för låst...
Svar
11
· Visningar
2 026
Senast: Elina8
·
Övr. Grenar Hej, På de ridskolor jag rider verkar inte galopp vara någon accepterad tävlingsform eller sysselsättning. Kunskapen om galopp verkar...
Svar
19
· Visningar
3 599
Senast: Raderad medlem 111022
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
15 060
Islandshäst Är på g att köpa ny sadel. Var på inprovning för ett par år sedan och då blev det en Globus Clic. Den är lagom lång men på tok för stor...
Svar
4
· Visningar
1 267
Senast: fia0
·
Fälttävlan Någon som varit där och tävlat som kan berätta hur deras debutant bana är? Funderar på att låta sonen åka dit i Maj, men vill ha lite...
Svar
4
· Visningar
1 448
Senast: shady
·
M
Trav Undrar om nån provat lr kör regelbundet med det? Läser man om det verkar det ju kanon bra.
Svar
3
· Visningar
1 630
Senast: miia
·
Western Jag funderar på en slinky som är svart, men min hatt är ljus. Kommer det att funka eller måste jag ha en mörk hatt? Eller välja någon...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: Chex
·
Distans Hej Jag undrar om någon har tips på sadel som skulle passa en arab "utan" manke. Just nu rider jag i en bomlössadel men känner att...
Svar
2
· Visningar
1 448
Trav Ja hur gör ni? Om ni har en vanlig brösta som ej går ned mellan frambenen? Har ni tömmarna under eller över tömmarna? Varför har man dom...
Svar
7
· Visningar
1 764
Senast: jassica
·
Islandshäst Hej alla islandshästälskare! undrar vilka ni rider för och hur ofta? Mål? Hur skulle du beskriva ditt ridsätt? speciell...
Svar
19
· Visningar
2 480
Senast: icca78
·
Islandshäst Halloj. I vilken prisklass skulle en häst som denne säljas i Sverige? ; Hingst 12år Fyrgångare Islandsfödd Svartskäck Utbildad...
2
Svar
31
· Visningar
3 520
Senast: KME
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp