Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! Vad är det man ska skicka till kansliet när man ska svensk registrera en häst? Förstår inte vilka papper det är. Hästen är född i...
Svar
7
· Visningar
1 448
Senast: Sesselja
·
Islandshäst Hej jag är helt nygörjare på gångartsridning och rider en 5 årig isläning (inte så bra kombination, jag vet) Men jag behöver i alla...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: Freyr
·
Islandshäst ...så, vem ska dit? Jag utlovar förresten en glass till den som lyckas lista ut vem jag är/vad jag kommer jobba som :cool: (på plats!)
2 3
Svar
54
· Visningar
4 209
Senast: Lilla_jag
·
C
Islandshäst Det har jag funderat på. Om någon säger "jag har köpt mig en islänning" så är första tanken/bilden som dyker upp i mitt huvud "aha okej...
Svar
18
· Visningar
2 507
Senast: **BORTTAGEN**
·
R
Islandshäst Har precis kommit hem från en westerntävling med Reykur, å där visade vi att islänningar kan!! :smirk: En första, två andra å en tredje...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: snusmumrik
·
S
Islandshäst Jag ska om några veckor byta medryttarhäst. Min nya medryttarhäst gillar, i motsats till min gamla, att träna på bana och jag kommer...
Svar
7
· Visningar
2 226
Senast: Boj
·
J
Islandshäst har redan frågat på barocksidan, inget svar, så jag provar här i stället. Nu är jag igång med mina frågor (igen :o). När jag försöker...
Svar
3
· Visningar
1 655
Senast: sirr
·
Islandshäst Vad gäller för regler vid användande av isländskt stångbett på tävling. Då tänker jag på hur hårt kedjan ska vara spänd oh så.... Och...
Svar
3
· Visningar
2 357
Senast: Boj
·
M
Islandshäst Kan man "lägga hästen i pass" ifrån någon annan gångart än galopp? Eller räknas det i så fall som en väldigt snabb grisepass? :angel...
Svar
19
· Visningar
2 069
Senast: Boj
·
S
Islandshäst Jeg har endelig funnet en sal som lå OK på Bjartur, det ble en Reidlist Tølt med gel. (ligner VELDIG på skagfjord gull) Men jeg har...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Freyr
·
A
Islandshäst I t ex vm-tråden (tror jag det var) berättade Djurjouren om att många av hästarna var någon ynka liten grad/ halvgrad halt. Har sett en...
Svar
14
· Visningar
3 289
Senast: iller
·
J
Islandshäst Har börjat rida "dressyr"med hjälp av en instuktör, för att få Pållan att börja bära sig bättre och för att jag ska få hjälp med sitsen...
Svar
18
· Visningar
2 679
C
Islandshäst Hej! Jag är ny på forumet och behöver era erfarna och kloka råd. Funderar på att köpa ett islandssto (-94) som är utdömd pga spatt. Ja...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 830
Senast: tulla
·
Islandshäst Blir det av igen nu alltså? Jag hoppas på det! :-) Läste det på SIF`s forum! Men det ska tydligen bli på Járnhesturs bana i Sala...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 816
Senast: Betsy
·
V
Islandshäst har kjöpt et sto som ägaren sa at inte kunde användas til tävlingar eftersom hon inte töltade rent. först när jag fikk henne fick jag...
Svar
5
· Visningar
1 861
Senast: Boj
·
C
Islandshäst Det är en sak som jag faktiskt undrat över ett tag, som jag bara måste fråga om nu. Ni som tävlar mycket kanske tycker att denna fråga...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: Freyr
·
Islandshäst Hur går det till när man ska lägga passen? Beror det på om man är en eller flera på banan? Annars har man väl tre försök med galopp på...
Svar
3
· Visningar
2 015
Senast: fia0
·
B
Islandshäst \"cykla bakåt\" - skritt, \".........\" - tölt. Ideér hur man skall beskriva tölten?? Passen, grisepassen, travtölten?? Satt o kände...
2
Svar
21
· Visningar
3 821
Senast: Cheeserica
·
Islandshäst Jag har en alldelles tokig liten häst med balansproblem så hon kan absolut inte galopera utan hjälp av en uppförsbacke. Häromdan så var...
Svar
9
· Visningar
4 612
Senast: Djurjouren
·
B
Islandshäst Var att fundera på att klippa min islandhäst i år. Finns det någon av er som klipper era islandhästar och vilka täcken använder ni och...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: Bambi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp