Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Jag tycker att det ser så extremt läckert ut när en häst går så väldigt högt med svansen när man rider dressyr och undrar hur man får... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 994
Senast: SusieQ
·
Dressyr Vilka muskler är det som jobbar när hästen går rätt? Hur ska hästen muskla sig på hals, rygg, bakdel och mage när den går rätt? Alltså...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Susan
·
Dressyr Hej! Jag undrar hur man tränar upp/lär upp en häst att gå i riktig ökad trav? Någon som har några tips? // Rostad 2
Svar
39
· Visningar
4 093
Senast: Gisburne
·
Dressyr Jag är så sugen på att tävla!!! :o Men när jag inte ens orkar sitta ned i traven (jag blir snabbt trött och spänner mig) Galoppen... 2
Svar
33
· Visningar
1 560
Senast: axel
·
T
Dressyr jag kan inte sitta still med mina skänklar :eek: VAD ska jag göra? Tränaren är på semestar så jag har ingen som tjatar
Svar
10
· Visningar
885
Senast: Paxido
·
Dressyr Har ni någon rörelse som helt enkelt inte är ''er'' rörelse? Jag har skänkelvikningar! Det fungerar helt enkelt inte:o Jo visst asså... 2
Svar
39
· Visningar
2 657
Senast: My_Spirit
·
I
Dressyr Hästen min har stora problem med skänkelvikning undan vänster skänkel :crazy: . Höger går utmärkt det är hans starkaste sida. Något tips... 2
Svar
21
· Visningar
3 256
Senast: Invincible
·
Dressyr I går var jag nere i Falsterbo och tittade på 6-års och 7-års finalerna i dressyr. Jag blev faktiskt ganska förvånad över hur en del...
Svar
14
· Visningar
1 612
Senast: axel
·
Dressyr Jag har en fd travare som jag skulle vilja tävla dressyr med. Vi har inte kommit så jätte långt på vägen.. Han kan gå i vänstergalopp...
Svar
13
· Visningar
2 002
Senast: independent
·
L
Dressyr Hej! Om hästen tar fel galopp från början (I ett varv, väntser, som hon är lite dåligare i.) i en dressyrtävling fast man byter galopp...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: Love_Maya
·
L
Dressyr Hej!! Har ni några tips/övningar hur man kan stärka hästens svagare bakben och få hästen mera "liksidig" ? :) Skänkelvikning... 2
Svar
20
· Visningar
19 661
Dressyr Jag red dressyr med pållen igår. När jag satt ner i traven gick det SKITBRA verkligen. Typ bästa nånsin. Men när jag red lätt kom han...
Svar
10
· Visningar
1 516
Senast: mackan
·
J
  • Låst
Dressyr Fast nu är det ju ett tyskt y, så det ska vara prickar på u. Vad är rollkur för något? Jag läste om det i Stallmagasinet, och jag har...
Svar
1
· Visningar
736
Svar
28
· Visningar
2 032
Senast: **Lina**
·
T
Dressyr I juli ska jag rida min första kür är det tänkt.. :crazy: Än är den inte påbörjad men förhoppningsvis kan jag få oss filmade i helgen så... 2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: Lancet
·
  • Låst
Dressyr Ser att det kommenteras i väldigt många ridbildstrådar, i stil med att "det ser ut som att hästen skjuter mer än vad den bär" eller så... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
9 979
C
Dressyr pga. tråden om bilder på era hästars gångarter startar jag denna. Vad tycker du är viktigast, en bra skritt, en bra trav, eller en... 2
Svar
27
· Visningar
2 775
Senast: Buttercup3
·
Dressyr Håller på att vidareutbilda min D-ponny mot Msv, då jag inte längre får tävla henne som ponny (19 år) så tänkte jag försöka få upp henne...
Svar
12
· Visningar
4 086
Senast: Centaur
·
Dressyr Får man ha inbakad fläta i manen i stället för knoppar på dressyrtävling? En utav våra hästar har lång man och det skulle ta långtid att...
Svar
8
· Visningar
2 794
M
Dressyr När kommer dom in i bilden? jag har varit på lokala och där är det ingen besikting och inte heller på regional. VArför inte det? och...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Atletix