Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Övr. Grenar Funderar på att åka till åringsauktionen om någon vecka. Jag har letat på nätet efter bilder på åringarna men hittar bara bilder på dem...
Svar
11
· Visningar
1 878
Tävling Nu har det gått 2 ½ månad sedan vi var och tävlade på den här klubben och jag har fortfarande inte sett röken av premerna vi vann. Har...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: cewe
·
Tävling Jag skulle behöva komma ut och vänja mitt tittiga och icke-resvana sto vid tävlingsplatser, så att hon får vänja sig vid publik, att...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: Riley
·
Trav Vad har ni för försäkringar på era tävlingshästar? Bolag och pris?
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: gulan
·
J
Dressyr Flytta gärna tråden om jag lagt den fel :) Som rubriken lyder. Visst påverkar det lite men hur mkt ig ? Tittade på bilder efter ett...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: JenniiePersson
·
Tävling Om det står i proppen prydlig klädsel - tycker ni då att man kan köra på mörkgrå ridbyxor med matchat schabrak (samma gråfärg), vit polo...
Svar
6
· Visningar
1 957
Senast: Nominous
·
Hoppning Ryttaren och ponnyn är ju inte riktigt rätt par. Och ponnyn har ju haft lite olika ryttare. Men är ändå nöjd med dagens tävlingar!!! Hon...
Svar
0
· Visningar
981
Senast: MaRomer
·
Western Haha, såg precis på fb att en person erbjöd sig att banda manen för 20 Euro. Jag skulle lätt betala någon 20 Euro fär att banda hästens...
2
Svar
36
· Visningar
3 624
Senast: MittNyaJag
·
J
Hoppning Det står helt still i min hjärna just nu så jag vill gärna ha tips på olika och bra övningar för en fyraåring som bara har hoppat...
Svar
2
· Visningar
2 297
Senast: Prickigponny
·
Distans Vad anser ni om hectorsadel som distanssadel för de lite längre klasserna. Vilka är fördelarna resp. nackdelarna med en sådan sadel...
Svar
3
· Visningar
3 275
Senast: Liten
·
Islandshäst Hur ska man tänka när man planerar och lägger upp träningen? Jag har aldrig planerat i förväg, mer än hur ofta jag ska rida. Utan jag...
Svar
19
· Visningar
1 566
Senast: Elina8
·
Distans Kanske en puckofråga. Men får man ändra på betslingen under pågående ritt? I klartext så får man starta med kombinationen bett +...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 348
Senast: Alexandra_W
·
Körning Är totalt okunnig inom körning men ska börja lite sakta köra in min shettis med hjälp av en kompis som är duktig. Nu undrar jag över ett...
Svar
13
· Visningar
1 847
Senast: Anna_
·
Hoppning Nu har jag betalt in deltagarbeviset för 4-års championatet. Men det jag undrar är att det verkar inte vara som de har varit innan när...
2
Svar
37
· Visningar
4 166
Senast: maria_b
·
Western Jag var och kikade på en av klasserna till September Rundown tidigare idag. Tyvärr fick jag inte med mig någon som är mer haj på western...
Svar
15
· Visningar
1 842
Senast: Ginne
·
Dressyr Jag har en 6-åring som brukar gå mycket fint på träning, men på tävling försvinner all framåtbjudning och jag får lägga all min kraft på...
2
Svar
30
· Visningar
6 475
Senast: Miss_Hanna
·
Dressyr Är hemma igen och känner mig en aning besviken, men mest förvirrad. I år igen. I år igen är bedömningen flummig. I år igen premieras...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Svar
107
· Visningar
12 294
Senast: Victovie
·
M
Distans Hej! Jag är lite nyfiken på distansridning och vad som krävs för att man skall kunna börja.. Jag har några frågor som jag undrar...
Svar
6
· Visningar
2 246
Senast: annoj
·
Western Hästen måste klippas... Men vi ska ner till Skara i oktober på SM och jag kommer antagligen att klippa bara halsen och på bogen...
Svar
15
· Visningar
1 612
Senast: doleron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp