Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Har köpt en rockard utan hjul så nu undrar jag var man kan få tag i hjul til en sådan?? Rockarden är till en shettis Har sökt men...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: B070715
·
Western Letar efter en pad till en d-ponny och behöver därför en lite kortare pad än den hon har på lån. Vilka mått räknas som stora/små...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: aleksis
·
Western Snabb och kort fråga jag undrar över: Jag har en stocksadel med horn, får jag tävla western i den?
Svar
1
· Visningar
1 198
Senast: 4BarsRR
·
Western Japp då var man där igen. Men har nu ett lite mer angenämt problem. Har redan en köpare till min Crates Arabian show sadel. Men men...
Svar
8
· Visningar
1 875
Senast: r_freddy
·
Islandshäst Hej! Någon som har erfarenhet av eksem på unga hästar? Vad jag kan förstå så har föl aldrig eksem. När börjar det uppträda? Sommaren...
Svar
9
· Visningar
2 116
Senast: Freyr
·
Islandshäst Råkade titta in på en annons med Islandshästar till salu och i annonsen stod detta: Stämmer det? Har jag missat världsnyheten...
Svar
11
· Visningar
1 818
S
Hoppning Hejsan! Har nyligen köpt min häst. Som unghäst var han bara inriktad på hoppning och vann upp till och med 1.20 klasser. (Han är 12 år...
Svar
13
· Visningar
5 054
Senast: Sulax
·
Islandshäst har nån erfarenhet av kontakt sadel som säljes av samma försäljare som de flesta sensation sadlarna? ( skriver jag ut soft***dles så...
Svar
10
· Visningar
1 496
Senast: videnlis
·
Körning Jag har tänkt bygga en timmerdoning till shetlandsponny och jag har en förlaga men även några frågor: Vilket träslag är egentligen...
Svar
0
· Visningar
1 265
Senast: Asa_S
·
Dressyr Hallå! Min 11-åriga valack och jag debuterade LA i söndags. Han har gått t.om. MsvC men själv har jag aldrig tävlat högre än LB...
Svar
11
· Visningar
2 243
Senast: axel
·
Distans Så var det äntligen dags för mig att debutera! :banana: Efter att ha varit intresserad av (och tränat) distansritt i tio år så blir det...
2
Svar
31
· Visningar
4 080
Senast: Alexandra_W
·
J
Dressyr I LC:2an är det ju skritt avbrott när man ska vända snett igenom. Men på berskrivningen står det vid "passerande" av meddelinjen skritt...
Svar
13
· Visningar
1 506
Senast: JenniiePersson
·
Distans Hittade ingen tråd om årets upplaga av Dackeritten, så jag startar en här! :-) Jag har anmält mig till T50 km & ämnar rida på 4-4½ timme...
2
Svar
20
· Visningar
3 501
Senast: Gorel
·
G
Körning Hej, ska köpa en ny sele men är inte så kunnig. Funderar på den här (länk...
Svar
10
· Visningar
1 605
Senast: -Catherine-
·
B
Islandshäst När människor inte förstår varandra kallas det kommunikationsproblem, eller missförstånd. Men när det samma händer mellan människa och...
2
Svar
21
· Visningar
2 851
Senast: Glimm
·
Tävling En liten fågel viskade i mitt öra att det var snack om att hästlicensen ska bli som ryttarlicensen - nödvändig att uppdatera (och...
Svar
11
· Visningar
2 330
Senast: Fenestra
·
Distans Gäller kravet på viloperiod även för start i andra grenar t.ex. dressyr eller hoppning eller gäller det bara för distanstävlingar...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: Maran
·
Trav Det var en "travguru" som gav ut en bok för något år sedan.. Kommer inte ihåg varken namn eller titel.. Det var en känd äldre "travguru"...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: Dottla
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: Jate Volim
·
G
Dressyr undrar bara om någon vet om man måste ha ett vitt schabrak på lokal nivå i dressyr.L:c-L:b?:banana:
Svar
4
· Visningar
1 123
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp