Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Har ju ett sto på 10 år som aldrig fått lära sig tölta. Till hösten funderar jag på att lämna henne på töltsättning. Men jag kan inte...
Svar
19
· Visningar
2 656
Senast: ahllyy
·
Dressyr vad finns det för bra övningar som övar upp just takten och balansen hos hästen? och vad kan jag göra för att hjälpa honom med takten... 18 19 20
Svar
390
· Visningar
29 019
Senast: Kviga
·
Islandshäst Hej! Ska nu ut i sadeldjungeln och har i stort sett bestämt mig för att det blir en Amerigo då dom går att stoppa om, funderade även på...
Svar
9
· Visningar
2 396
Senast: Vala
·
Fälttävlan Då har vi varit ute på terrängbanan, årspremiären för mig o hästens första gång i livet :) Hästen är en KWPN val född 99, tidigare har...
Svar
8
· Visningar
1 500
Senast: aprilia
·
S
Hoppning Jag måste bara fråga. Jag har fattat det som om hinderstöd, bommar och bomhållare säljs per st? :confused: bommar kan man ju förstå...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: GotAsecret
·
F
Western Någon som har en riktigt gammal sadel hemma från 1800- talet och bakåt? Lägg in bilder på dom/den. Och om ni säljer dom, säg även priset... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 684
Senast: falka
·
Dressyr Hur gör ni när ni ryggar? Jag är ganska övertygad om att min 7-åring kan rygga men med mig på ryggen verkar det vara en omöjlighet...
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr Jag vet inte riktigt hur jag ska avhjälpa detta. Det är så att min häst gärna går med högerbogen utanför spåret, speciellt i vänster...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: Domino_s
·
M
Islandshäst Är det tillåtet att tävla (lättklass) med reptyglar som knäpps fast i bettet med karbinhake? Och är det tillåtet att tävla med en...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: Freyr
·
Trav Har F-licens och vill skaffa D/E-licens (pga. rätt ålder) hur gör jag? Ska jag gå en ny licenskurs, eller uppgraderas den på något...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: enjoyable
·
L
Western Jag har just nu en stocksadel som jag försöker sälja pga att jag tycker den är för tung,,och har tänkt att köpe en western sadel...
Svar
6
· Visningar
2 519
Senast: Bewildered
·
Dressyr Jag har ju börjat tävla på äldre dar (är 30 nu). Jag fick min första egna häst när jag var 15 men av olika orsaker blev det inte mycket...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Luna10
·
A
Western Funderar lite på att ev byta ut min dressyrsadel mot en westernsadel. Rider inte western men tror att den skulle funka bättre för mitt...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: Onnie
·
Dressyr Hur skulle ni se på ett inslag av 25-50% arabblod i en dressyrhäst på storhästsidan? Skulle det avskräcka, skulle ni se det som ngt... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 077
Senast: Elly-J
·
A
Dressyr Hej. Jag har en 4 åring som jag har som mål med att kvala in till unghästchampionaten. Min häst är dock inte breeders Trophy...
Svar
14
· Visningar
2 473
Senast: _amanda_
·
V
Trav Nu har jag köpt mitt första kallblod, hon är fem år gammal. Gick premielopp som två åring och sen mest tränad "då och då". Är även...
Svar
1
· Visningar
1 091
Senast: Sonic76
·
Distans I TDB står det att alla klasserna är regionala. Vi har fått så få anmälningar. Kan det vara detta som avskräckt? För klasserna 5 mil, 4...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: lilian
·
Körning Jag och pappa byggde nyligen klart en rockard som vi köpte begagnad (aldrig använd, inte färdigbyggd). Den är väldigt klumpig, och det...
Svar
6
· Visningar
1 449
Fälttävlan Kul video här Man "går" banan och får se olika ekipage hoppa. Med tysk speakertext. :p Det är en VM dvs tysk nat 2*. Lite lättare...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Undret
·
Dressyr Lägger tråden under dressyr för det är en dressyrtävling det gäller. Har ett nätt halvblod som delar hage med en unghäst. Nu har hon...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka