Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur tjocka knävulster/-stöd har ni? i cm. Är den utanpåliggande eller ligger de under kåpan? :)
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: Centaur
·
Övr. Grenar Hittade en artikel om hur man kan analysera "hjärtfrekevens varaitionen" (Heart rate variability) för att hitta begynnande skador på...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: MalanMjöl
·
Dressyr Då tänker jag på kallblod, ponnyer (inte ridponnyer då), friesers o.dyl... Ni som tränar och tävlar dressyr, hur mycket trimmar och...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Bri
·
Trav hejsan alla! är det nån som har någon erfarenhet av att köra ponny som inte är russ, typ welsh eller korsningar(kat B altså) hade varit...
Svar
15
· Visningar
2 127
Senast: Maria Vallentuna
·
J
Hoppning hej! Tänkte fråga om det är vanligt att det finns mätmän vid hopptävlingar eller är det beroende på klass? jag har en d-ponny som... 2
Svar
24
· Visningar
2 847
N
Western OK, jag är totalt grön på området western, och jag menar totalt grön..... kan någon här hjälpa mig med antingen fakta eller länk till... 2
Svar
25
· Visningar
3 081
Senast: Lenita
·
Islandshäst Har en nyköpt islandshäst (sto), som varje gång jag ska rensa hovarna testar mig och inte vill göra som jag vill. Om stallägaren (som är...
Svar
11
· Visningar
1 577
Övr. Grenar Det skulle vara roligt att veta vilka ni är, för jag tror att det finns några stycken här på Buke. Jag själv är uppvuxen i Delsbo...
Svar
0
· Visningar
1 285
Senast: Rhodugune
·
Fälttävlan En liten fråga från en novis, när man ska rida debutant ska man ju hoppkvala på 90 och 1 m i banhoppning. Kan man rida högre än det... 2
Svar
39
· Visningar
3 024
Senast: jagvillvaraifred
·
Distans Hur mycket grundträning bör hästen ha för en 20 km PP? Hästen - som är en ponny, är 3 år i år. Ligger tyvärr lite 'efter' pga fång, och...
Svar
16
· Visningar
1 616
Senast: limona
·
Dressyr Halloj, Nu behöver jag alla kloka Bukisars hjälp (smicker, smicker) Jag och min lillpålle har lite problem med slutan, högerslutan...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: flashlight
·
Hoppning Ja som rubriken lyder. Får man tävla med Dyons shortchaps på lokal tävling? Ni vet de nya som är ljusbruna med en triangel svart läder...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: Sorbe
·
Dressyr Dressyrsadel som är KORT, rak och kan passa d-ponny som är rund och bred över ryggen, har för närvarande "ingen" manke (07:a) Använder...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Novali01
·
Körning Hej hej.. Vi är ett helt gäng som ska bege oss från Skåne till High Chaparall i sommar.. en tur på lite lätt 10 dagar.. :angel...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: _Skifting_
·
Distans Hej Tävlingsterminen för distansritter 2010 är klar och finns på ridsportförbundets hemsida. Bara att börja planera! Här är länken...
Svar
12
· Visningar
2 360
Senast: movgli
·
K
Fälttävlan Vad är nu detta ? Ingen fälttävlan i Talang Skåne :( Men hur mycket sporrar ska ungdomarna(även seniorer) i dressyr och hoppning få...
Svar
9
· Visningar
1 545
Senast: Equilina
·
Övr. Grenar Jag och några kompisar har fått den brillianta iden att sy "medeltidskläder" till oss och hästarna! :idea: :laugh: Vi har en liten...
Svar
10
· Visningar
3 423
Senast: Scorpan
·
A
Trav Tala gärna om för mej om jag missat nått/missupfattat något?! Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp per... 2
Svar
25
· Visningar
3 622
N
Övr. Grenar ..om man förälskat sig i en löphäst, som fortfarande gör bra ifrån sig på banan? Skulle vilja anmäla mitt intresse att köpa som ridhäst...
Svar
10
· Visningar
1 555
Senast: NikkiSixx
·
Dressyr Vad är skillnaden? Jag ska snart starta i LA4 och där ingår bakdelsväning. Men när jag övar så hojat träningskompisen "passa så det inte...
Svar
9
· Visningar
4 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka