Häst

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Om och kring utrustning. Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Moderatorer: Görel, Lovisaleonora, Hedinn

Tillgängliga prefix:

V
Hästvård Slutade skolan vid 12 igår, så jag skulle bara gå ner till stallet och rida en sväng innan jag skulle åka hem därifrån för helgen. Går...
Svar
7
· Visningar
2 387
· vendelay
Z
Träning Hästen jag håller på med har några kommandon inövade och dessa fungerar jättebra, men jag skulle vilja lägga till ett och när jag...
Svar
3
· Visningar
3 866
· Horsewhisperer
D
Foder&Strö I att vara kräsen då. Om maten inte skulle smaka gott enligt han, kan han lätta bara at några tuggor av varje mål i flera dagar. Och...
Svar
4
· Visningar
1 610
· 3Gringos
S
Hästvård För snart fyra år sedan trampade min häst sig precis i kronranden så att det blev ett "hack" där. Hon trampade även ner en bit på hoven...
Svar
8
· Visningar
4 095
· sanwan
C
Hästvård Vår gamla travhäst som är 18 år var svullen i ett bakben när han kom hem från betet för två veckor sen.Det kom fram att de som ridit...
Svar
6
· Visningar
2 506
Foder&Strö Nu vill jag höra, vad ligger era värden på? Själv tror jag att mitt hö kan komma på topp-tio för bästa. 95 smrp och 9,1 mj. Nån som...
Svar
5
· Visningar
1 654
· **BORTTAGEN**
A
Träning ...att sätta igång med träningen av unghästen efter 4 månaders vila. Han är ännu inte sutten på men det kommer nu i höst. Jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
1 868
· Anne
B
Hästvård Ska med mycket kort varsel visa upp en islandshäst och i hagen möts man av en lycklig men skitig pålle... Han har inget utanpå men drar...
Svar
7
· Visningar
2 182
V
Foder&Strö Alltså ni som ger era hästar fri tillgång på hö under vinterhalvåret, vad är det för typ av hästar? Jag har funderat lite. Jag har ett...
Svar
12
· Visningar
6 135
Hästvård Vad gör man med en häst som får ont i bogen då det är lite kyligare/blötare väderlek? Jag har reagerat på att jag inte får ta min häst...
Svar
5
· Visningar
2 404
· BJÖRKIS
E
Foder&Strö Satt och lekte lite med ett foderoptimerigsprogram... Lät alla färdiginlagda värden stå kvar och experimenterade sen med att fylla i...
Svar
1
· Visningar
1 683
· Magdalena
A
Hästvård Jag har köpt loss min gamla passhäst från travet som är en 12 år gammal hingst. När han var i träning så gick han ihop med 1-, 2-...
Svar
10
· Visningar
3 548
B
Foder&Strö Är det någon här som använder Hagtorn? Jag har precis köpt det till min häst för att han har dåliga hovar, har hört att det skall vara...
Svar
3
· Visningar
1 806
B
Utrustning Hur skall en sådan sitta? Alltså hur spänt?
Svar
4
· Visningar
2 647
· Jessica
Foder&Strö Hur mkt har den sjunkit nu mot runt midsommar? Märker att min ena häst tenderar till att i stället för att vara fet, nu lite, lite...
Svar
7
· Visningar
2 032
S
Foder&Strö Har nu först släppt ut hästen dygnet runt p.g.a.städning och målning i stallet.Min häst har gått upp 20kg ca (måttband) på 2veckor trots...
Svar
2
· Visningar
1 648
· Magdalena
Foder&Strö Hmmmmm,blir lite konfunderad.Har hösilage i vita plast balar i stallet.Nu ska jag skicka in så det blir analyserat.Skickar jag in det...
Svar
1
· Visningar
1 778
· Magdalena
Hästvård Lyckades få ut en vet. i dag som hade tid att lyssna och som ansåg det VÄL befogat att ta njur-och leverblodprov på hästen. Bara för att...
Svar
2
· Visningar
3 036