Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Sist var veterinären var ute så tyckte han att jag skulle ha sulor på en av hästarna. Han var nämligen väldigt öm för stenar och så. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 758
Senast: Oscar
·
M
Foder & Strö Är det någon som vet vilken mätnoggranhet det är på grovfoderanalysen? Givetvis varierar det lite mellan labben, men labben har väl...
2
Svar
28
· Visningar
3 266
Senast: Gammeln
·
B
Hästvård (ska ha ut veterinären omgående men jag undrar vad ni här tror) Min fyraåring har över dagen fått en has av större modell... :crazy...
Svar
5
· Visningar
3 226
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Fick frågan i stallet igår vad skorna med 2 kapslar e bra för och vad det gör för nytta istället för att bara ha en!!?? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 629
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av det? Funderar på att ge åsebro foder till mina hästar. Främst är jag inne på classic då dom inte jobbar...
Svar
15
· Visningar
4 210
Senast: Gumman
·
V
Foder & Strö Första eller andra skörden? Vet att det egentligen inte går att göra det så enkelt. Men om man nu har en bonde med oanalyserat hö som...
Svar
10
· Visningar
2 007
Senast: Idka
·
B
Foder & Strö har hästen i ett stall där de själva odlar och skördar vårt hö. jag vill ha en analys på detta men en sådan finns inte. är det mitt...
Svar
7
· Visningar
1 674
Senast: ang
·
F
Hästvård En kompis till mig berättade att hennes häst, som haft kotledsinflmmation fick Tuppkam sprutat i blodet, genom hals venen. Veterinären...
Svar
9
· Visningar
7 940
Senast: Gammeln
·
C
Hästvård Finns det någon/flera som har hästar som går barfota här?? Undrar bara om det är bra, om man vill låta sin häst gå barfota ska man låta...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 291
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Jag kommer inte ihåg hur länge årets havreskörd ska lagras innan man börjar fodra med den. Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
1 771
Senast: Dannie
·
Hästvård Några i stallet har satt på sina hästar regntäcken för det har varit dåligt väder i några dagar. Min häst har gått ute dygnet runt och...
2
Svar
34
· Visningar
4 851
Senast: sova
·
B
Hästvård nu är jag så tröööött. nu idag när jag kom hade grane ett ben som var dubbelt så stort som det andra.. jag tog ut honom men han var...
Svar
2
· Visningar
3 050
Senast: adore
·
B
Foder & Strö Skulle behöva få lite mera fart på pållen som är lite småseg. Vad ger ni före tävling så de ska orka lite mer? Det finns ju olika...
Svar
3
· Visningar
1 416
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Hade mer bete än hästar i år och nu undrar jag bara hur länge man måste vänta efter putsningen inna man kan släppa hästarna på betet...
Svar
14
· Visningar
7 735
Senast: tussa
·
B
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad det kostar ungefär att ta bort vargtänder?
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Jag minns att smb rp/MJ kvoten ska ligga på ca 6 (minst) Men hur mycket ska ca/P-kvoten ligga på då? Kan man få en bra foderstat när man...
Svar
2
· Visningar
1 441
Senast: frust_frust
·
F
Foder & Strö Jag har under sommaren inte gett min häst lusern och därför har den legat i stor plasttunna utan lock hela sommaren. Kan man ändå ge av...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: sanne
·
L
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av en krosskada eller fraktur på griffelbenet? Jag har just fått konstaterat att min hästs spricka på...
Svar
5
· Visningar
3 253
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Verkar vara en guldgruva att tillverka kraftfoder till häst? Här på forumet har jag sett bla Kraft, Dodson, Åsebro, Prix, Fibergi, m.m...
Svar
8
· Visningar
1 853
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hej hopp! Kan någon vänlig själ lite snabbt tala om vad en treårig häst har för näringsbehov? Naturligtvis saknas just de sidorna i...
Svar
7
· Visningar
1 655
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp