Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är snart 16 år och har haft egen häst i snart 6 år. Sen jag alltså var 10 år. Den häst som jag har idag har jag haft i snart 4 år och...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: ZorroLouise
·
J
Hästmänniskan Hej! Jag och en vän vill i framtiden starta eget med häst i fokus, så nu vill vi utöka våra kunskaper inom entrepenörskap och hästlära...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: ZorroLouise
·
Hästmänniskan Jag är en sån där som börjat tävla på "äldre dagar" och är inne på mitt tredje år som tävlingsryttare och har bytt ridklubb varje år...
Svar
16
· Visningar
1 986
Senast: Quinny
·
Anläggning Har ni byggt egna vindskydd i hagarna? Hur funkar de och hur har ni gjort? Hästen har blivit tilldelad en vinterhage som...
Svar
9
· Visningar
5 052
Senast: Blomskan
·
I
Anläggning Hej! Det är så att jag ska inreda ett stall med lösdrift och ska hyra mark av grannarna och måste då ha ett staket! ;) Har fått... 2
Svar
24
· Visningar
6 911
C
Ekonomi & Juridik Jag har frågat flera av varann oberoende personer och fått samma svar (motsvarande vad min fd stallägare säger) men vill även höra här...
Svar
8
· Visningar
3 214
Senast: arabia
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd angående start av firma! Tänkte starta upp en enskild firma, och behöver ta ett lån (under 100 000 kr). Men för...
Svar
15
· Visningar
3 706
Hästmänniskan Nu ska jag kanske köpa en ny häst i helgen, tänkte höra lite med besiktningar och sånt. Hästen står över 40 mil från där jag bor. Vilken...
Svar
9
· Visningar
1 257
Anläggning Jag har, ännu så länge ganska lösa, planer på att utöka stallet med två boxar i ett befintligt utrymme. Problemet är att takhöjden under...
Svar
11
· Visningar
6 458
Senast: EmelieR
·
Anläggning Jag är rädd att det ska börja växa gräs på gödselstacken, misstänker att det är svårt att lägga ut den på åkern om det finns en massa...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Sylvatica
·
Hästmänniskan Jag tänkte gå med i SHV som stödmedlem, funderar på om någon här vet hur föreningen är organiserad och hur de bedriver sin verksamhet... 2
Svar
22
· Visningar
5 711
Senast: Zeiq
·
B
Ekonomi & Juridik Hej. En fråga till er alla som har hästen uppstallad i stall med sysslor. Står i ett stall med 10 hästar, varav 9 gör sysslor. I...
Svar
5
· Visningar
2 733
Senast: doleron
·
1
Hästmänniskan Jag har sedan barnsben varit hästtjej. Ridit på ridskola i 10 år och haft två "egna" hästar. Efter ett uppehåll från allt vad hästar...
Svar
15
· Visningar
2 376
Anläggning Hej Jag försökte hitta någon sådan här tråd men hittade bara en tråd om hur de ser ut i era sadelkammare. Så jag tänkte skapa en :)...
Svar
18
· Visningar
9 100
Senast: Buck
·
S
Ekonomi & Juridik Vad ligger ordinarie stallhyran på? Hur många pass hjälper ni till med i månaden & hur mycket får ni dra av? Hur många hästar står i...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: ellipsis
·
D
Hästmänniskan Jag har precis skickat i väg min 3åring på inridning. Innan vi skickade iväg honom så tog jag hjälp utav en tjej som är väldigt duktig... 2
Svar
23
· Visningar
3 356
Senast: Iliaca
·
C
Ekonomi & Juridik Vi håller på att fixa mark att ha hästarna på vintertid, kommer dock bara att hyra så vi kommer nog inte att kunna bygga en ordentlig...
Svar
1
· Visningar
2 156
Senast: orcide
·
Hästmänniskan Hejsan. Min plan är att börja plugga till ekonom nu i höst på högskola, i dagsläget är jag 21 år (blir 22 i juni) bor hemma och har 2...
Svar
19
· Visningar
3 129
Senast: hallonsaft
·
Hästmänniskan Undrar om någon har koll på hur mycket man förbränner vid stallarbete, på ett ungefär? Är normalviktig (158 cm, 50 kg) och ska börja...
Svar
5
· Visningar
5 840
Senast: MagnusL
·
Anläggning Vad ska man göra åt det? Vi har rätt mycket rådjur här omkring, häromdagen stötte jag på en flock med minst 30st. Jag har sett rådjuren... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
25 978
Senast: steve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka