Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Finns det "vanligt folk" (privatpersoner) som lånar ut sina hästar som sommarhästar? Varför gör man det? Jag har själv lite svårt att...
Svar
11
· Visningar
4 689
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Från november månad fick jag hem en häst till vårat stall pga osämja i ett annat stall där jag även själv red 2 hästar. Tjejen till... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 353
Senast: Jettan
·
E
Ekonomi & Juridik Om man har häst på foder utan att ha kommit överens om uppsägningstid från första början. Vad är rimligt istället om man vill lämna... 2
Svar
24
· Visningar
2 595
Senast: Blomskan
·
Hästmänniskan Älskade hästen har lyckats skada sig idag, hon gick omkull på isen när hon skulle ut idag. Trodde inte dagen D skulle komma så snart... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 860
Senast: Messy
·
D
Hästmänniskan Fy f*n! Nu orkar jag inte mer! Jobbar som beridare i ett välkänt stall i tyskland. Varit här i lite mer än 2 månader och det har från...
Svar
10
· Visningar
5 925
Senast: Betsy
·
S
Hästmänniskan Jag ska antagligen låna ut min häst till ett par bekanta, tanken är att jag ska forsätta betala en del, ca tusenlappen varje månad (ex...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: n33Lu
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag tänkte höra om någon har erfarenhet av beridarutbildning, eller jobb i stall både i Sverige och utomlands. Positivt och...
Svar
0
· Visningar
954
Senast: Sharp__
·
O
Ekonomi & Juridik Hoppas innerligt att någon kan ge mig några kloka råd här, då jag har fått ett problem som gnager i bakhuvudet ständigt. Ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästmänniskan Idag skrämde vår älskade pålle sin husse och matte. Jag stod i stallet och mockade, såg hästarna från hagen sedan såg jag att min store...
Svar
18
· Visningar
2 720
Senast: Myzan87
·
Anläggning Drömmer om tak över ridbanan men vill inte vara utan kontakten med naturen. Någon som har erfarenheter av öppet ridhus? Eller vet något... 2
Svar
22
· Visningar
7 604
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Min gamle man orkar inte längre. Han är trött, dämpad, äter dåligt, vintern har tagit hårt på honom. Jag ahr tagit beslutet att han... 2
Svar
21
· Visningar
2 899
Senast: Mia_R
·
V
Hästmänniskan Jag jobbar med missbrukare, och på mitt jobb har vi bygd et stall med plats för nio hästar. Jobbet har inga egna hästar, men jag har...
Svar
9
· Visningar
1 754
Senast: _Viva_
·
Gnägg Min lillkille född 08. efter PRE-hingsten Alferez IV. mamma är min korsningsponny Baileys Nsv/Fbl
Svar
0
· Visningar
141
Senast: scizofren
·
Gnägg Rider min varmblodstravare på ängen hemma 23 Aug 2010
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Axispaxis
·
Gnägg Carro är syrrans häst. Hon är ett varmblodssto född -01
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Akerman
·
Gnägg Mina småhingstar, PRE-korsningen Bacardi och minishettisen Ludde
Svar
0
· Visningar
120
Senast: scizofren
·
A
Ekonomi & Juridik Har hört om flera som köper in unghästar billigt, rider in och tränar sen säljer vidare och tjänar på det.. Men hur mycket kan man...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Går det att reklamera en skoning? Jag funderar eftersom min häst har skyhöga trakter (...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: Boj
·
H
Anläggning Hej! Stallet jag har tagit över har en ridbana som i dagsläget har bra material, ganska hårt och fast men banan lutar nedåt mot ena...
Svar
10
· Visningar
2 498
Senast: lizan
·
Ekonomi & Juridik Jag ska lämna ut en av mina hästar på foder och har fått en mall på ett kontrakt från den blivande fodervärden som hon ville att jag...
Svar
9
· Visningar
2 040
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka