Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

C
Hundhälsa Nyfiken fråga då jag är dåligt insatt i höfter och liknande. En sheltie blev röngtad vid 2 års ålder med D-höfter. Den bröt vänster...
Svar
2
· Visningar
1 401
Senast: Belethien
·
M
Övr. Hund Jag har en cocker spaniel tik som är blue roan MEN hon är oxå brun/leverfärgad både i ansiktet o på kroppen... mest ner mot magen . Jag...
Svar
3
· Visningar
1 971
Hundhälsa Nu har jag pannan i djupa veck, har tagit hjälp av veterinär för att få ned min överviktiga hund till sin idealvikt. Har ätit... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 052
Senast: mian
·
Övr. Hund Om en svensk hund är norsk utställningschampion, då går den ju i championklass i Sverige. Men i vår ras krävs det bruksmeriter för SE...
Svar
2
· Visningar
1 334
Hundträning Nu ska vi träna miljöträning! :) Från nu på måndag till den 31 augusti ska vi hinna få så många kryss på listan nedan som möjligt, det... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 936
Senast: Minta
·
M
Hundhälsa Hej!!!! Jag tänkte bara höra hur ofta en siberian husky ska vara ute om man bor inne i stan? Fast nära till skog och mark, Denna hund...
Svar
9
· Visningar
4 227
Senast: bengeten
·
Övr. Hund I Augusti när sambon får semester så tänkte vi åka över till Norge i några dagar, vandra en del och sova i tält/bil alt hyra nån stuga...
Svar
7
· Visningar
2 626
Senast: Flash5
·
F
Övr. Hund Anonymt nick.... Känner att jag sitter i en riktig rävsax och orkar inte bli dömd just nu så var snälla i era kommentarer tack... 2
Svar
24
· Visningar
3 066
Senast: Frukten
·
S
Övr. Hund Jag har just skaffat mig en schäfervalp. Han är just nu 4,5 månader och världens lugnaste valp. Han är avlad efter arbetslinjer och är...
Svar
16
· Visningar
1 879
Senast: Korven
·
Övr. Hund I senaste hundsport har de valt att presentera min ras, Kleiner Münsterländer. Oftast brukar jag tycka att rasspecialerna är trevlig...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Efter ett ganska intressant samtal med en vän igår så väcktes min nyfikenhet - vad kostar din/dina hund/hundar dig per månad? (I... 2
Svar
35
· Visningar
3 973
Senast: lil-sis
·
K
Hundavel & Ras Planerar att köpa ny hund om något år och funderar på om tollare kan vara rätt ras? Vill ha en hund som - Funkar till agility och... 2
Svar
22
· Visningar
3 264
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Lite känslig fråga, men en "granne" har en hundvalp (pytteliten ras) som väldigt sällan får gå ut, vilket då naturligtvis resulterar i...
Svar
7
· Visningar
1 592
Hundavel & Ras Tårarna rinner, jag har blivit allergisk mot mina älskade katter :cry: Vet inte var jag ska börja.... Jag har alltid varit överkänslig...
Svar
12
· Visningar
4 044
Senast: Rie
·
Hundhälsa Jag fick av en släkting i Finland fått höra att ett flertal hundar i Finland under sommaren har drabbats av parvo. Särskilt allvarligt...
Svar
12
· Visningar
1 527
Senast: Ciindy
·
Övr. Hund En tråd för riktiga hundar! ( :D ) Glöm allt vad vinthundar, vallare och annat heter, här finns bara plats för terrierorister. In med... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
16 455
Hundhälsa Jaha, då var hjulet satt i rullning då. Min BC tik har varit halt till och från under våren, oftast i samband med ansträngning men även...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Håller på att tinga en vovve men undrar när det är normalt att lägga hp? denna valp är bara några dagar gammal och uppfödaren vill... 2
Svar
38
· Visningar
4 704
Senast: Izzie
·
D
Övr. Hund Hejsan. Jag har bestämt mig för att köpa en beagle ifrån USA. Hunden är nu 6 veckor gammal och uppfödaren har gått med på att spara...
Svar
6
· Visningar
6 444
Senast: starcastle
·
Hundavel & Ras Tänkte höra med er som är lite insatta i avel, vad ni tror om valparna efter dessa föräldradjur, utseendemässigt alltså? Jag tycker... 2
Svar
27
· Visningar
4 284
Senast: Izzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Tatueringstråden, del 4

Hund, Katt, Andra Djur