Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning min kompis rider för en jätteduktig tränare (dressyr) men så en dag förra veckan bad han henne komma fram i förlängde trav? då stannar...
Svar
9
· Visningar
2 847
Senast: marialoovely
·
Ridning Alltså, nu är jag förvirrad. Ska beskriva hur det känns när jag rider (de dåliga bitarna, här är de rättså överdrivna men ändå..) sedan...
Svar
13
· Visningar
1 741
A
Träning En inackorderad 4 årig hlb valack (hoppa inte på mig nu för jag skrev hlb ;-) ) i mitt stall, beter sig väldigt hotfullt mot mig i...
Svar
15
· Visningar
1 183
Senast: vickan
·
L
Träning vad skall jag göra har en c ponny som är ganska snäll med mig på ryggen ( är endast inriden ). Men med tanke på att jag bara får rida...
2
Svar
21
· Visningar
1 675
Senast: breccia
·
Träning Är de nån som har hört talas om dom? jag skulle gärna vilja ha dom men jag vet inte var man kan hitta dom.. :confused: skulle va jätte...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Ponyta
·
M
Träning Vi skall reparera transporten och jag har funderat på att i stället för en bom bakom hästen använda någon typ av halvdörr som man...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Min 4-åring har börjat bocka när jag rider. Jag tycker att han är spänd och går inte framåt lika bra som tidigare. Jag oroar mig nu över...
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: Sidney
·
Träning Jag behöver hjälp. Jag sköter ett 18-årigt varmblod minst en dag i veckan sedan ett år tillbaka. Det har aldrig varit några direkta...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: ika77
·
Träning Vi har en häst i våret stall som dagligen rymmer ur hagen. Vi har elband och elen är på. Hon hoppar över den understa tråden och...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: Inelin
·
Träning För att komma vidare i mitt tävlande och att komma närmare målet med ensamridningen så behöver jag lite hjälp. Hästen är nämligen helt...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: Moniq
·
S
Ridning Lilla Renée sitter och dagdrömmer som vanligt... Jag sitter och funderar på detta: Om man köper in en eller flera unghästar, utbildar...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: evis
·
S
Träning Jag skall skaffa mig en stor tinker nu om ett litet tag, undrar om det är någon som kan svara på om han hade kunnat gå ute ? Han hade...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: Mia_R
·
A
Träning Ännu en lastfråga... Skall hästen kunna stå kvar själv inne i transporten när man kommit fram, eller skall man ta hand om den direkt...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: kicki71
·
Träning \"Hästpratare\"? Undrar om någon här har någon erfarenhet av "hästpratare"... känner till någon som är seriös osv. Vet att det finns...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 545
Senast: Serendipity
·
A
Träning Hästen jag rider har ovanan att krypa under eltråden :o i hagen, den e låg men han tar sats, siktar in huvudet under tråden sedan...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 588
Senast: Mynta2
·
F
Träning Martinique & Tea - genom eld & vatten Vi köpte Martinique den 9:e juli 1999. Hon var den första och enda hästen vi åkte och tittade på...
2
Svar
29
· Visningar
2 204
Senast: eldione
·
M
Träning Hej Jag har en 6-årig halvblodsvalack som är en egen uppfödning. Han är verkligen ett riktigt charmtroll, alltid glad och positiv...
Svar
2
· Visningar
2 007
Senast: Lena_B
·
Träning vad ska jag göra för smart grej för att lösa detta problem. När vi är ute och går så stannar hon bara (när hon vill). Jag har provat att...
Svar
15
· Visningar
4 370
Träning ...finns det i mina ögon gott om. Vad anser ni? Jag anser det som en självklarhet att mina hästar: *Väntar i med boxdörren öppen tills...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 114
Senast: irma
·
Ridning Provred min Potrera Chica idag för första gången, har aldrig suttit i en spansk tidigare. Det blev en skrittrunda på knappa halvtimmen...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp