Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning jag håller på och "toleranstränar" min kuse. Han ska stå ut med saker som låter, prasslar mm bakom honom. Han är bakrädd och det ska jag...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: aska
·
A
Ridning Nu ska jag äntligen på kurs i klassisk ridning :) ! har varit på väg i ett par år men inte kommit till skott. Denna ridnings filosofi...
Svar
11
· Visningar
1 545
Senast: wennstrom
·
S
Träning Hur skulle ni göra med följande hästar? Häst 1: Går jättesnällt in i transporten, nästan travar in ibland, men backar direkt ut så man...
Svar
11
· Visningar
953
Senast: starlet77
·
Träning Ja..Jag behöver lite hjälp. Jag är medryttare på ett 18-årigt varmblod en dag i veckan och det har inte varit några direkta problem att...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: skjona
·
M
Träning Behöver lite tips på hur jag ska lära hästen att stå still i gången, när jag ska sitta upp osv. Så hur lär jag honom?
Svar
6
· Visningar
834
Senast: anneluttan
·
Ridning Funderar på en sak. Har en 21 årig islandsvalack som i stort sett ridits i skogen innan jag köpte honom. Han var då 17 år. Jag hade...
2
Svar
27
· Visningar
3 100
Senast: Spider84
·
A
Träning Jag har en undring, det kommer en ny dam till stallet i morgon, hon har bott hos oss förr, men min nya häst har inte träffat henne. Min...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: LUDDE98
·
Y
Träning Hur tidigt släpper ni era hästar på bete? Och vad styr betessläppet?
2
Svar
20
· Visningar
1 568
Senast: annaa
·
Träning Detta handlar mer om hästar än hundar så jag hoppas tråden kan få ligga kvar här. :) Jag har funderat lite granna när jag läser vissa...
2
Svar
22
· Visningar
2 247
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Hej jag har en fundering som kanske skulle ligga under trav-forumet men då jag vill ha respons även av "ridfolk" så lägger jag den här...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 397
Senast: wild_fire
·
Ridning Kom igen nu! Sadlar och kön kan väl vara intressant, men ridningen är väl det primära! Vilka övningar brukar ni använda? Vilka gör...
Svar
18
· Visningar
1 990
Senast: true_blue
·
K
Träning Min sköthäst är fruktansvärt nervös/rädd av sig!Ägarinnan tror han ev fick stryk i sitt förra hem!Han är ostartad.Har gått som gårdshäst...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Mia_R
·
Träning På minst 10 trådar här på Bukefalos, kan man läsa om hästar som "blivit illa behadlade" eller "misshandlade" av förra ägaren...Och när...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 916
Senast: Mia_R
·
Träning Min häst har visst lärt sig att öppna grinden till hagen, det är el-trådstaket med sånt där handtag. Vad ska vi göra för att han inte...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: Emmahpemma
·
F
Träning Sen jag i somras fick min envisa dam att gå igenom transporten utan att vara rädd för att få stryk, så har tanken på att bli lasttränare...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: Farouk
·
A
Träning Såg på en film idag, där de visade hur de gjorde när de skulle rida in en häst. På ett tredelat bett tejpade de fast latextejp på de två...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: jollebus
·
Träning Min unghäst fick i somras en hovbensfraktur. Blev ordinerad sträng boxvila och där har han stått. Återbesök var 6:e - 8:e vecka till...
Svar
6
· Visningar
1 771
Senast: ylvalill
·
J
Träning Jag har tre hästar som går ute mycket, vilket innebär flera höfodringar i hagen. Mitt problem är jag nästan blir nertrampad av det ena...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Yrja
·
Träning Spinn off på min andra tråd om poppis med misshandlade hästar.. Vart anser du gränsen går mellan bestraffning och misshandel??
2
Svar
27
· Visningar
1 814
Senast: Yrja
·
Träning Ni som låter hästarna gå in själva.. Hur gör ni när de då INTE vill gå in?? Min nya foderhäst ska man "släppa" så han går in själv, det...
Svar
16
· Visningar
961
Senast: maja300
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp