Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är en 15 årig tjej som äntligen har börjat på ridskola :) Bättre sent än aldrig! Jag har ridit i 1 månad nu och jag är besatt! Jag...
Svar
6
· Visningar
1 313
Senast: mausan
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 481
Senast: MattiZ
·
Ridning Vad finns det för för- och nackdelar med hackamore? Eller med bettlöst överhuvudtaget? Vilket bettlöst är bäst och varför? Nu vill jag...
Svar
13
· Visningar
7 231
Senast: Mabuse
·
Träning Idag var en riktig skitdag, kändes det som, rider en häst som har svårt att gå "rätt", får inte ta stöd på innertyglarna vid volter, och...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: singer
·
J
Hästhantering (datorer är inte min starka sida så vi får se om detta fungerar) Såg en bild på Commander Crowe- en travpålle som sprungit in...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 833
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag har en häst kastar sig i stallgången när jag binder upp henne. Det är gått en och annan lädergrimma. Har läst om gummirepen man kan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 181
Senast: Bowman
·
Träning Jag är ganska seg av mig men vad innebär det att rida privat? Är det att man letar efter en häst man kan få va på 1 gång i veckan t.ex...
Svar
4
· Visningar
1 023
Ridning Har sökt lite nu o hittar ingen gammal tråd. Men vad tror ni om att visa bilder på när ni rider era hästar med repgrimma eller...
2
Svar
24
· Visningar
6 802
Träning Jag håller just nu på att rida in min "unghäst". Han är ju inte unghäst längre då han faktiskt är 7 år, men det funkar lika bra ändå. :)...
Svar
17
· Visningar
4 146
Senast: axel
·
Ridning Min häst som jag bara ridit några gånger hon pendlar med huvudet väldigt mycket,jag tror att man ridit henne så,men för mig betyder det...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Eliseeh
·
Hästhantering Pålle är uppfödd på stort stuteri där han gått på lösdrift med sin mamma. Pålle togs hem som ettåring och sedan satte hantering av Pålle...
2
Svar
25
· Visningar
4 957
Senast: Spirit
·
Ridning Har hittat världens bästa bett till min häst, hon funkar suuper på det. Men det är 1 cm för långt. Jag undrar om man kan rida på ett...
Svar
4
· Visningar
3 414
Senast: Kallebus
·
A
Träning Hej! För ca 1,5 månad sedan fick jag hem min lilla pålla, ett sjuårigt ardennersto :love: Hon går idag på lösdrift och verkar trivas...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: alicia89
·
Träning Hej! Jag har en ponny som inte vill stå stilla när jag hoppar upp ute.. Eller hon kan stå stilla om det inte finns nå gräs att äta för...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Hur gör man det? Det handlar om en kortare sträcka (3 mil) och hästen är stört omöjlig att lasta. Problemet är inte att få in honom utan...
2
Svar
26
· Visningar
3 735
Senast: Rie
·
Träning Hej! Är 15 år och har nyss börjat på ridskola. Superkul verkligen, jag är helt galen i det :d Har inte blivit avkastad än.. Men det...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Bowman
·
Hästhantering Köpte en häst för 2 dagar sedan men är lite orolig för henne hon äter väldigt dåligt ändå ser hon inte jätte orolig ut,men förmodligen...
Svar
8
· Visningar
1 869
Senast: solhattar
·
M
Träning Lite tips på hur man vettigast sätter igång en D-ponny som stått utan ridning och träning i ca 4månader? ej varit skadad. :)
Svar
1
· Visningar
866
Senast: Monifa
·
Ridning Jag har ett problem, ett ganska stort problem för mig. Såhär är det: Min ponny stannar varje gång när jag rider ut henne. De flesta...
Svar
11
· Visningar
2 176
Senast: day
·
Ridning vi har fått låna en newforest som sällskap till vår andra häst, då vi ska sälja hennes nuvarande kompis. problemet är att hästen bara...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: piggelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp