Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Hej! Jag är medryttare på en knarbstrup som är 5 år gammal. Hon har gått hur bra som helst hela tiden fram tills nu i sommar och efter...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: axel
·
Träning Jag har precis börjat rida en c ponny som har STOR kapacitet. Problemet är att hon är väldigt het och klarar bara att skritta på långa...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: nomigan
·
I
Hästhantering Fick för några månader sedan hem en unghäst, valack f-08. Har extrem personlighet och kräver ALL uppmärksamhet.. Detta har blivit ett...
2
Svar
27
· Visningar
4 414
Senast: isabelle
·
Hästhantering Jag har nog utsatt våra hästar för allt som finns,eller nja, allt jag kan komma på iaf. Behöver ngt nytt att jobba med, men kan inte...
Svar
17
· Visningar
1 820
Senast: Ponnytant
·
Träning Hej! Nu känner jag att jag inte är lika rädd för att hoppa högre hinder längre för någon månad sen var mitt rekord 40cm nu är det...
Svar
2
· Visningar
1 343
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Hej! Skulle verkligen behöva eran hjälp. Det är så att jag har en viljestark, envis och ouppfostrad unghäst i vissa lägen. Han är...
Svar
3
· Visningar
2 290
Träning Vet inte vad jag ska göra åt mitt problem,jag har haft häst i ca 15 år och min nuvarande hästar har jag haft i 10 och 3 år.fram till...
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: Fjorden
·
Hästhantering Jag har en minishettis hingst som nu är lite över 1år. Han är van vid att ledas, borstas, har blivit duschad, lastad, har haft på täcke...
Svar
19
· Visningar
2 609
Senast: KungTulle
·
Träning Började rida för typ 1 månad sen. Jag älskar att rida och att pyssla om hästarna. Jag frågade min ridlärare om att komma till stallet...
Svar
4
· Visningar
1 299
Träning Hej! Någon som har hyrt häst nån gång? Hur länge hade ni hästen då? Berätta mer om er upplevelse! Tycker ni att det är för tidigt att...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Sar24BB66
·
H
Hästhantering EDIT: Hoppsan, hamnade visst i fel forum... ursäkta blundern. Går det att få tråden flyttad på något sätt? Hej allihop. Det är så att...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Nicki92
·
Hästhantering Har aldrig hört talas om det förut, men läste nyss om det på Facebook och såg bilder, och man blir ju gråtfärdig. Det är en gammal...
Svar
4
· Visningar
1 414
Senast: Pepson2
·
Hästhantering Hej! Den här frågan är väldigt konstig men måste få veta. Är nybörjare nämligen ;) Hur gör man egentligen när man städar spiltan/boxen...
Svar
16
· Visningar
1 950
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästhantering Detta gäller inte min häst utan min systers, som jag dock rider 4 dagar i veckan och tränar ganska intensivt med. Det är ett sto, 7 år...
Svar
19
· Visningar
7 414
Senast: kvandi
·
Ridning Har fått hem en travare som ska omskolas. Skolningen är påbörjad, men gammal travare som den är så studerar han stjärnorna...rejält. Jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 526
Träning Hej! Jag mejlade min ridlärare och sa att jag älskar att pyssla om hästar och att jag vill lära mig mer. Har bara ridit 5 gånger och jag...
Svar
2
· Visningar
1 105
Hästhantering Hej alla, Vet inte om det ar ratt rubrik att posta detta under men forsoker :) Ar det nagon som vet vart man enkelt kan kolla hur...
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: Mavire
·
Hästhantering dagens konstigaste fråga ;) Den egna sadeln börjar bli för trång, hästen står dock som ett ljus när jag sadlar med den (nåja, lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 428
Hästhantering Hej! Har lite funderingar kring detta med att leda föl... Vi har en 70-väg som korsar vår gård (stall och vinterhage på ena sidan...
2
Svar
25
· Visningar
5 112
Senast: Grandezza
·
J
Träning Hej! Jag har en halvblodskille på 9 år som har svårt att samla sig i galoppen. Han har alltid ett väldigt högt tempo, och när jag...
Svar
17
· Visningar
7 306
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp