Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hej! Jag hoppas få lite råd och tips av er som har har/haft samma problem. Jag är fodervärd åt ett sto och hennes föl. Stoet är även...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Har haft min Islandskille nu strax över en månad, han har aldrig haft problem att vara ensam i stallet hos förra ägaren och inte heller...
Svar
8
· Visningar
1 654
Senast: zannahgirl
·
Ridning Okey, jag vet knappt vart jag ska börja. Men nu är det så att jag kanske får chansen att ta mig an ett varmblod snart. Men den här...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 447
Senast: zebrina
·
Hästhantering Hej Brukar ni ha träns på era hästar när ni lastar in/ur transporten? Har ni tränset på hela tiden eller byter ni till grimma i...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 806
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Jag hittade den här på Youtube, härligt och ovanligt att man filmat redan från första början och sedan regelbundet filmat för att visa...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
15 162
Senast: Molly
·
Ridning Hejsan! Tänkte höra med er kring att ha två hästar. Ni som har två hästar (som rids/tävlas regelbundet) och studerar samtidigt, funkar...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: Saigon
·
Hästhantering Hejsan! Hur börjar man tömköra en häst som aldrig blivit tömkörd förut? Vad ska man använda för kommandon för gas och broms? Känner en...
Svar
10
· Visningar
2 117
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Jag håller på att sätta igång ett 9-årigt friesersto som inte ridits regelbundet på några år. Förra året reds hon ca 1-3 dagar i veckan...
Svar
10
· Visningar
2 278
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Jag har en konvalescent som jag börjar sätta igång nu efter ett par månader vilotid m skada. Vi har tömkört mycket före skadan så jag...
Svar
7
· Visningar
2 328
Senast: Ottilia
·
Träning Hej! Jo har tappat jätte mycket självförtroende efter kvällens lektion. Hästen gick in mot mitten hela tiden och jag kunde inte...
Svar
19
· Visningar
2 345
Senast: Hellas
·
Hästhantering Jag hoppas tråden ligger rätt, flytta gärna om den ligger helt galet... Min älskade 2 åriga arabvalack, mina drömmars häst. När...
2
Svar
24
· Visningar
4 535
Senast: Cornelia
·
M
Hästhantering Kommer få hem min lilla sessa om ca 3 veckor och undrar om det är något speciellt jag ska tänka på när jag får hem henne, ge gärna tips...
Svar
2
· Visningar
944
M
Träning hej alla! jag har nyss börjat "hänga in" min unghäst och planen är att sitta in och skritta henne på rakt spår i höst. jag har fått en...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 103
Senast: hesttjej
·
Ridning Hej! Jag funderade lite på att börja rida min häst utan huvudlag ibland, förstås efter mycket träning med grimma osv. Hon är väldigt...
Svar
16
· Visningar
4 230
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Har en hopphäst idag på nat nivå som jag haft i ca 1 år och då har hon fått gå i en mindre hage själv. MEN nu har jag fått möjlighet...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: hastflicka
·
Ridning I min kommun finns det flera stycken sånna. Och där min häst står finns ett bara 10 min ifrån. :) Min fråga är: får man rida där? Det...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Dandylinn
·
R
Hästhantering Hej! Jag är medryttare på en knarbstrup som är 5 år gammal. Hon har gått hur bra som helst hela tiden fram tills nu i sommar och efter...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: axel
·
Träning Jag har precis börjat rida en c ponny som har STOR kapacitet. Problemet är att hon är väldigt het och klarar bara att skritta på långa...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: nomigan
·
I
Hästhantering Fick för några månader sedan hem en unghäst, valack f-08. Har extrem personlighet och kräver ALL uppmärksamhet.. Detta har blivit ett...
2
Svar
27
· Visningar
4 401
Senast: isabelle
·
Hästhantering Jag har nog utsatt våra hästar för allt som finns,eller nja, allt jag kan komma på iaf. Behöver ngt nytt att jobba med, men kan inte...
Svar
17
· Visningar
1 819
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp