Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hej, jag är medryttare till en häst som är 185 cm hög. Hon är lugn och en trygg häst. Har bara ridit henne ca.3 månader då ägaren och...
Svar
14
· Visningar
1 908
Senast: Hanna_D
·
K
Träning Jag har kommit fram till att jag inte kan rida med mitt kära hackamore i all evighet... Alltså måste jag försöka få pållisen att vänja...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
M
Träning Jag har sett flera här som är jätte duktiga på NTT. alla har sina principer och tränar på sina sätt, men jag skulle ändå se om jag...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: sthu
·
L
Träning En tjej i stallet har problem med sitt hbl som är 6år. Han är livrädd vid uppsittning. Han kastar sig bakåt och hon måste alltid ha...
Svar
6
· Visningar
3 142
Senast: axel
·
M
Träning millan fick en statisk stöt av mig på mulen!:crazy: de va absolut inte med mening,så nu är hon lite hispig och stirrig,men de blir...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Brian-03
·
Träning Jag har en norsvensk som jag rider, och en shettis som jag kör. Tänkte försöka ha shettisen som handhäst, tror ni det funkar? Och vad...
Svar
7
· Visningar
971
T
Träning Hur vanligt är det att hästar inte klarar av sällskap av annan häst i hagen? Nu tror jag visserligen att problemet är större än så med...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Tosen_85
·
H
Träning Jag behöver lite hjälp… Jag har ridit på två ridskolor med uppehåll på ca 1 år mellan bytet. I ridskoleuppehållet började jag också...
2
Svar
21
· Visningar
3 344
Senast: virra
·
N
Träning Har en ponny som är jätte mysig att tömköra, har gått i genom grunderna men börjar få slut på idér. Någon som har förslag på vad man...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Tuvisen
·
J
Träning Hej! Jag har blivit väldigt intresserad av trick-träning. Jag har lärt min ponny att buga, yoga, stå på lastpall, tacka, räkna och...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: _Blippan66_
·
M
Träning Jag har haft min medryttarhäst i 1½ år, och under den här perioden har ägaren skaffat fler medryttare till honom då och då. Först var...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: Tuvisen
·
Träning Min ponny som jag haft sen jag var liten bor kvar på min mammas gård. Jag bor inte på samma ort längre och har sålunda inte möjlighet...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: trofé
·
H
Träning Har skaffat mig en travare som jag har tänkt att använda som ridhäst. Nu är han extremt omusklad på större delen av kroppen, han har...
Svar
10
· Visningar
2 858
Senast: Lyset
·
B
Träning Jag står i kö rill ridskola men det verkar dröja för att få plats (bor i Stockholm). Jag är så himla sugen att rida men vet inte vart...
Svar
8
· Visningar
2 969
Senast: Lavinia
·
Träning Vi var iväg ett gäng från mitt stall och hopptränade uppe i ridhuset (10min körväg). En av oss har en 8åring som är väldigt van vid...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: LitenIsa
·
Q
Träning Hej. Jag vet inte riktigt ifall denna tråden ligger rätt men jag gör ett försök. Saken är den att jag har en ettårshingst som jag...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: quinta essentia
·
F
Träning Jag har en ponny som knappt var hanterad när jag köpte henne. Första veckorna kunde jag knappt fånga henne i hagen. Hon hade haft samma...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: flickancarra
·
M
Träning Är de ngn som har vart på någon kur för honom ngn gång?elr ngt liknande..?HUr var de isf ,m.m! Om du varit där så skrIV!:bow...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Millan_gulligast
·
Träning min häst ser jämt ut att ha tråkigt, han står just nu själv i en hage och kan inte hälsa på nån häst. Han ser flera stycken men kan inte...
Svar
13
· Visningar
1 378
Senast: Grålly
·
Träning ... När den allra största delen av "träningen" gäller oss själva? T ex, om man själv gärna vill ha "stöd" av sin omgivning, fly undan...
2
Svar
22
· Visningar
2 020
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp