Alternativ till ridskola?

Sv: Alternativ till ridskola?

Jag säger som dom andra:) Klart du kan bli medryttare!!

Bara ordet "medryttare" betyder inte att man måste vara super van vid häst skötsel o super duktig på ridningen.

Många ägare skulle bli glada att ha en tjej som du , som älskar att pyssla om hästen, rida lite på en lite lättare nivå kanske;)
Men samtidigt kanske hon/han kan ge dig lite privat lektioner så du lär dig mera inom ridningen så att du utvecklas sakta men säkert:)

Gå in o skriv några rader på radannonserna här på bukefalos, så ska du nog se att du snabbt får svar , många skulle bli glada av att ha en tjej som dig som sagt, lycka till;)

Mvh Lina
 
Sv: Alternativ till ridskola?

Att jag bryr mig mycket om skötseln av hästen också känns nästan som att det sätter käppar i hjulen för mitt självförtroende… Eftersom jag inte vill göra något fel kring dom, dom har ju inte valt att ha mig flängandes där, blir jag nervös, när jag blir nervös blir jag klumpig. Och där börjar en ond cirkel, som samtidigt ger mig sämre självförtroende…

Jag tror att det där kommer att ge sig bara du får lite mer vana och självförtroende. Om du åker och provrider eller "provpysslar" i något stall så kom ihåg att dom som har hästarna också har varit ovana någon gång! och jag tror alla är jättenervösa när man ska rida/pyssla inför hästens ägare!
när jag provred min nuvarande medryttarhästen så red jag jättedåligt, men jag fick vara medryttare ändå!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 943
Senast: iNHALE
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 446
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
630
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp