Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
  • Låst
Träning Jag har funderat under lång tid nu över vilket bett jag ska ha till min häst när jag hoppar. Orsaken till att jag vill ha ett annat bett...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
W
Träning I min ena ridgrupp rider jag för tillfället lite mindre hästar (Fjordingar), jag är ca 172-173 cm lång, stor modell och hästarna ca 138...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Tires
·
A
Träning min unghäst trotsar ,när jag ska gå och öva lite ledarskapsövning i kväll inget jobbigt bara gå,stanna och sväng .häst skrället reser 4...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 836
B
Träning Hej! Jag har ett väldigt lättstressat flockbundet sto. Hon är väldigt lydig när det är andra hästar omkring, eller när alla hästarna är...
Svar
18
· Visningar
1 669
Senast: BluerainWaterdrop
·
Träning Belastas benen oilka på hästen om den går "vanligt" eller om den går i form ? Vet ju att den flyttar vikten bak när den går i bra form...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Tuvisen
·
F
Träning Ridit på pelham de senaste halvåret på mitt varmblod sto för hon blir väldigt pigg efter hindrena. Ridit väldigt mycket övningar så hon...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Tuvisen
·
M
  • Låst
Träning Jag har hört talas om en ridstil som jag tror kallas Haute Ecole, där man rider med endast halsrem. Jag blev vädligt insperad av den här...
Svar
1
· Visningar
2 140
Senast: Immer
·
S
Träning Funkar det att rida en skodd häst utan broddar i snön? Kanske inte där det är isigt osv men på en äng eller i skogen där det bara är...
2
Svar
25
· Visningar
5 578
Senast: ullis25
·
Träning Sedan man var en liten plutt har man ju ofta fått höra att de rutinerade ryttarna är de som kan sätta sig upp och rida olika hästar bra...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Krulidut
·
R
Träning hur många av er röker vid uteritter?
7 8 9
Svar
175
· Visningar
12 198
Senast: myranhenrik
·
L
Träning Hej. Ska snart ta hem en häst som just nu rids på pessoa men när jag provred henne tyckte jag inte alls att hon behövde det då hon...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Linker
·
M
  • Låst
Träning Hej. Jag har en ridtravare(varmblod) som jag haft i snart 3 år.Han togs från travet för ungefär 5 år sedan men gick som monte häst...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har en 10 årig valack som är livrädd om sina bakben. :( Jag köpte honom förra sommaren och då sa dom att dom alltid drogade honom...
2
Svar
26
· Visningar
2 424
Senast: Krockodil
·
Träning Jag har en bekant som jag brukar hjälpa när hon ska lasta sin nordsvensk. Ibland går hästen in utan problem, bäst går det om man går i...
Svar
17
· Visningar
1 264
Senast: pooutinoouti
·
F
Träning Hej, Jag har en 4 årig korsning och han går verkligen inte longera :) han går in till mig i mitten hela tiden, och jag har försökt...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Fridajgirl
·
L
Träning Jag vill börja lära min häst några trick, håller på att försöka lära honom "le" och "puss" :) fast pussas gör han hela tiden :love: men...
Svar
18
· Visningar
1 593
Senast: cloud
·
Ridning Lite fakta om mig: Ridit AR i ca 3 år, haft egen häst fram tills för 1 månad sedan då jag var tvungen att ta bort henne. Jag "kan"...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 799
Senast: Totola
·
M
Träning har en unghäst född 06, han har nu kommit in i en växt period så han sover mycket och ligger gärna ner, men stallägaren har tyckt att...
Svar
11
· Visningar
2 139
Senast: missmuppsan
·
Q
Träning Jo, nu är det såhär att jag har ridit en b-ponny i ca 1 år och har stått halva sitt liv innan i en hage. Super fin ponny och han har...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Whiplashr
·
P
Träning vad ska jag göra? jag känner mej helt hjälplös och borttappad :( Har känt länge att jag inte vill ha kvar nettan, men samtidigt att...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 734
Senast: Mamograf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp