Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning hej allihop. jag tänkte börja tömköra min häst lite, bara för muskeluppbyggnadens skull. hur gör man? ha det slayer
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Farao
·
Träning Ja jag e lite nyfiken på va ni använder för bett på era travare? Själv så använder ja pessoa med delta när ja e i skogen o ett vanligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 951
Senast: jessivega
·
S
Träning Tänkte göra en tråd som alla har nytta av oavsett typ av ridning om det så är engelsk, western horsemanchip, NH osv. Skriv ner dina...
Svar
16
· Visningar
1 418
Senast: lasseman
·
W
Träning Hejsan:banana: Skulle ni kunna hjälpa mig med mått mellan cavaletti i både galopp o trav?:bump:
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Tjalfe
·
T
Träning Vad ska man egentligen ha för typ av rep vid inlärning av NH? :confused: Jag har hört många säga tungt är bättre än lätt och...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: Nessan
·
S
Träning Har börjat läsa Sally Swifts första bok. Kom till kapitlet om hårda och mjuk ögon och tänkte prova det under dagens ridpass men jag...
Svar
9
· Visningar
1 699
Senast: schelin_j
·
Träning Var och hopptränade med min 5åring igår. Framtills för någon månad sedan har han varit helt grym, hoppat allt som jag styrt honom på...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: mackan
·
Träning Nu är det dags för mig att köpa ponny. Ridkunnig men okunnig, eller ja, ganska grön iallafall, men mer än villig att lära mig. Ska köpa...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: suisyola
·
T
Träning jag vet inte hur många som vet om de eller hur stort de e!!! Men om ni går in på www.neverneverland.se och i spalten till vänster så...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 131
Senast: Mist
·
L
Träning Till er som satsar i en viss gren Varför valde ni just er inriktning till ridning? Själv tvekar jag vilken inriktning jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 032
Senast: ponnylollo
·
Träning För att hon helt enkelt inte ser sig för och inte lyfter på hovarna ordentligt. Det är en unghäst så konstigt är det ju inte att hon är...
Svar
8
· Visningar
1 670
Senast: cristobal
·
Träning Ska börja rida ingång ett russ som inte har varit riden på ca 2år. Det sista året har vi inte ridit henne pga att hon varit dräktig och...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: Myzan87
·
J
Träning Jag har ett 4-årigt varmblodsto som jag haft i ganska precis en månad. Hon kan helt plötsligt under en ridtur bara få för sig att...
Svar
5
· Visningar
1 398
Senast: Sparf
·
Träning Funderade på en sak nu när jag var i stallet. Det är egentligen ingen tråd som passar under "islandshäst". MEN, jag tycker ni här har...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Corminta
·
B
Träning har en 6-årig halvblods valack på 1.77 och är själv på en och 1.65. har ridit hästen över ett helt år sen nu börjar det krongla för oss...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: settis
·
K
Träning Hej! Jag undra vad man ska göra om hästen bara bokar och sparkar på vintern (kan inte rida så mkt på vintern för miljön).. Han kan...
2
Svar
26
· Visningar
2 526
Senast: klabbarparn
·
J
Ridning Är det ett vedertaget begrepp? Tydligen en korsning mellan frieser och pinto. Fundersam eftersom jag sett begreppet barockfrieser i...
2
Svar
34
· Visningar
12 898
Senast: Sammet
·
R
  • Låst
Ridning Som rubriken lyder, vad är barockridning? Är det dressyr?
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Mierna
·
Ridning Till våren ska jag skriva mitt examensarbete inom fysioterapi (sjukgymnastik) och jag vill på något sätt knyta det till kroppsmedvetande...
2
Svar
20
· Visningar
2 246
Senast: psychogrrl
·
Träning Jag har redan en medryttarhäst skulle man kunna säga, fast egentligen handlar det om att sporadiskt hjälpa till med en häst som jag...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: tirnanog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp