Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning min häst lärde sig under en vistelse på strömsholms djursjukhus att man kan ha sönder en lädergrimma om man stretar bakåt.Idag hade han...
Svar
15
· Visningar
1 598
Senast: Moniq
·
Träning Jag känner till ett par hästar som varje vår verkar drabbas av vårkänslor. Någon blir plöstligt hopplös att fånga i hagen utan springer...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Xeline
·
L
Ridning Går det eller bygger jag bara falska förhoppningar? Eller akademisk ridkonst. Jag har väldigt dåliga kunskaper om barock och akademisk...
Svar
12
· Visningar
1 747
Senast: hellas
·
Träning Får se om tråden ligger rätt. Jag tycker att det är väldigt roligt att titta på olika stall och deras planlösningar mm. Och givetvis...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Efter en liten incident förra veckan vid en ridtur har jag insett något nytt om min lilla häst som fått mig att fundera mycket. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 157
Träning Berömmer ni era unghästar med godis när ni jobbar med dem? 2
Svar
26
· Visningar
1 595
Senast: Roheryn
·
A
Träning Om ni har haft hästar som har krånglat vid lastning, och ni har bytt transport, hur har det blivit då? Och från vad bytte ni och till...
Svar
5
· Visningar
820
D
Träning Min dam är lite envis när det gäller lastning. Hon har åkt mycket transport förut med tidigare ägare, och det har gått bra, hon har...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: snofflan
·
Ridning Varför kallar vi det tävlingsryttarna håller på med för modern ridning? Pedagogiken är över lag modernare i "barockkretsar". Det...
Svar
11
· Visningar
1 503
Senast: emindy
·
A
Träning Min häst har en benägenhet att aldrig vara still med huvudet. Alltså upp och ner, helt plötsligt drar han upp huvudet så jag undrar hur...
Svar
19
· Visningar
1 907
Senast: r_v
·
K
Träning Bakgrund: För två år sedan köpte jag en högutbildad äldre ponny till min då 8-åriga dotter. Tanken var att detta skulle bli en riktig... 2
Svar
38
· Visningar
3 708
Senast: Kurant
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 286
H
Träning Hur stretchar man en häst? Hur ofta ska man göra det? är nyfiken. :)
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Dragonfruit_
·
D
Träning Har ni tips vid lastning? jag uppskattar alla svar!! Jag har en liten enivis fjording som kan börja bocka och slita sig då man ska...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Zamantha
·
J
Träning Jag har haft min häst Rambo sen i maj förra året :rofl: och han har varit glad :) ända sen jag flyttade tillbaka till Malmö (bodde i...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: J3O
·
C
Träning Hur tränar ni era unghästar till 3årstestet? Jag ska vara med 16 maj med min valack, men har tyvärr pga en olycka inte haft möjlighet...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Cosmoz01
·
S
Träning Jag har frågat förr men inte fått något riktig svar. Vi ska ju vara ledare över våra hästar de ska ju lita på oss osv,men vem ser efter...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Colleen
·
M
Träning Jag blir så trött på honom! Han följer efter mig vart som hällst men åka transport då vägrar han. Igår tog det tillexempel två timmar...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: martina
·
D
Träning Vinglig, \"ormig\" häst Jag rider en häst åt en bekant just nu som är hemskt vinglig, eller "ormig". Hästen ifråga är 9 år, tävlad LC...
Svar
10
· Visningar
2 850
Senast: Balderum
·
Z
Träning Jag har en åring på foder just nu. Vi har inte klippt bort familjelyckan på honom än då den inte kommit ned än, så han är fortfarande...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka