Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Idag hände något jättekonstigt. Jag har ett 7-årigt sto som jag köpte som ohanterad 3-åring. Hon är helt fostrad enligt...
Svar
4
· Visningar
1 183
Senast: Fiasnutt
·
P
Träning Ett tips till er som har grimma på i hagen. Sätt fast en nyckelring eller snöre i ringen på käkremmen på grimman och fästa haken i...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Dragonfruit_
·
F
Ridning Åhhh vad det är kul alltså!! Med Hille fick jag öva på skolgaloppen, jag blev glatt överraskad när han liksom gör det av sig självt...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: fio
·
L
Träning Hej hej! Jag sköter och tränar en tvååring. När hon är uppbunden på stallgången så står hon och skrapar med hoven mot golvet. Vi har...
Svar
15
· Visningar
1 162
Senast: ika77
·
B
Ridning Att använda AR som \"bas\" för hoppningen ? Jag har funderar lite kring det här med akademisk ridning, barock, klassiskt eller vad det...
Svar
12
· Visningar
1 903
Senast: Spider84
·
S
Ridning När ni har tränat AR med era hästar, brukar ni göra något mer efteråt, typ rida ut i skogen, eller tycker ni det blir för mycket? Jag...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Jessica
·
B
Träning har tänkt på det här ett tag då jag har haft lätt för att "lägga mig i" folks hästhållning och hamnat i lite blåsväder pga det :angel... 2
Svar
29
· Visningar
2 208
Senast: Qodrofenia
·
Träning I går skulle vi lastträna, vår ponny har tidigare gått rätt på transporten, men efter åtskilliga veterinärbesök förra året så var...
Svar
5
· Visningar
762
Träning Vad gör ni för att få upp motiationen igen?? Jag är så trött och less på allt vad hästar och ridning heter och funderar skarpt på att...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: waqrish
·
Träning hej ni jag har varit lat och bara låtit min f.d travhäst galoppera i vänster galopp. jag lärde honom kommandot galopp från marken först...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: CallMeAce
·
T
Ridning Har ni några tips på hur man kan få hästen att lyssna bakåt? Han är väldigt lätt att styra, öka, och ja, göra vad som helst med, MEN han...
Svar
12
· Visningar
1 259
Senast: Tilly
·
M
Träning Var iväg med ponnyn, på ditvägen klampa han in för ingenting i transporten men då hade han en kompis där inne också. Men på hemvägen...
Svar
7
· Visningar
823
Senast: suisyola
·
Träning Min arab kille på 18 år har nu tyvärr fått stått ca en månad.Först gick vi omkull så jag skadade knät,sen har vi haft is gata på rid... 2
Svar
20
· Visningar
1 672
Senast: charmant
·
K
Ridning Hejsan, jag är en novis både var det gäller detta forum och AK. Jag har dock sedan en tid tillbaka varit en relativt flitig läsare här...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Rikkan
·
Träning Den amerikanska kvinnan som var på en ridskola ngnstans i Stockholm. VAD var det hon ville uppnå med sina övningar? :confused: Jag måste... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 895
Senast: oh_darling
·
M
Träning .....kan vara rätt svårt ibland :crazy: Har en treåring som är hur snäll som helst att ha att göra med, men ibland har han väldigt svårt...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: molla
·
H
Träning Ett rätt omtalat ämne som jag gärna vill höra era åsikter om. När är det okej att bestraffa? Personligen tycker jag att det aldrig är... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 357
Senast: Horsewhisperer
·
S
Träning Att göra med en häst som har svårt att lita på människor. Har ni några tips? Är medryttare på en arab som antagligen blivit misskött...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: sante
·
Träning Nån som har nått tips på hur man kan göra när en häst fått för sig att bajsa i krubban "varje" natt? Är ävldigt frustrerande att behöva... 2
Svar
39
· Visningar
3 535
Senast: reccan
·
R
Träning Nu har pållen fått en "tugga på matte" ryck igen, han hugger inte,men kniper tag i jackan och sen står han bara å håller...*suck*...är... 2
Svar
38
· Visningar
2 433
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka