Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning I mitten av januari skadade jag mitt knä och har därför inte kunnat rida ordentligt eller överhuvudtaget sedan dess men nu är jag...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Adolfine
·
Träning Detta rör både ridning och hantering i stort men jag valde ändå att lägga den här, flytta gärna om det behövs. Jag tittar runt efter... 2
Svar
29
· Visningar
3 480
Senast: Trix
·
Hästhantering Mitt sto är brunstigt för tillfället. Det märks främst i hagen, lite vid ridningen men nästan inget alls under hanteringen inne i...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: bejkonfis
·
Ridning Jag har en fråga till er kunniga människor. Inspänningstyglar, bra eller dåligt? Under min praktik när jag skulle longera en häst satte... 2
Svar
23
· Visningar
5 723
Senast: bigganl
·
Hästhantering Vet inte om den ska ligga i ridning eller hästhantering men testar här.. ska den flyttas så får nån gärna göra de=) jag fick hem min... 2
Svar
38
· Visningar
4 405
Senast: NightRain
·
Träning Hej! Jag är en vuxen nybörjare som ridit ca ett år. Det mesta går rätt bra men känner att jag missat en del basic-grejer och något som...
Svar
12
· Visningar
3 420
Ridning När jag var yngre hörde jag ibland uttrycket "läppstift", då syftat på en häst med skum på läpparna. Alltså att den "dreglade" lite, och...
Svar
9
· Visningar
2 272
Senast: mackan
·
Ridning När jag var "liten" (i tonnåren) i mitten - slutet av 90-talet hade vi ofta teorilektioner med videotittning. Det fanns en serie filmer...
Svar
17
· Visningar
3 053
Hästhantering Jag funderar mycket fram och tillbaka om egen häst och vad för häst man bör försöka hitta som första häst. Är lite inne på en... 2
Svar
30
· Visningar
3 442
Senast: Wera
·
Ridning Nu behöver jag verkligen få klarhet i det här :p Har precis skaffat min fina läromästare efter att bara ha ridit på ridskola innan...
Svar
3
· Visningar
5 987
Hästhantering Jag har aldrig hanterat hingstar efter någon ordning, så jag vet inte så mycket om hur de är, så jag har en lite dum fråga kanske - men...
Svar
17
· Visningar
2 509
Senast: rostad
·
Hästhantering hej har en häst på snart 8år som jag har kört transport med sen hon va 5. hon har ALDRIG haft problem med transport, alltid gått in... 2
Svar
20
· Visningar
3 610
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Vad tror ni? Vågar jag ha mina hästar i hagen utan el? Dem är två stora halvblod som står på lösdrift. Verkligen suuuper snälla är dem... 2
Svar
30
· Visningar
5 156
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Hej alla! Jag har en d-ponny på 21 år som varigt ridskoleponny. När jag leder honom t.ex från och till hagen går han snällt bredvid mig...
Svar
12
· Visningar
1 896
Senast: Korven
·
Träning Om du skulle skicka iväg din häst/ponny på tillridning, vilka krav ställer du som hästägare på utbildaren? Skulle du kunna tänka dig att...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: MM
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 740
Senast: sandrafors
·
Hästhantering För 4 månader sen köpte vår familj en ponny, 8 årigt sto direkt från uppfödare. Ponnyn har alltså stått på samma plats i hela sitt liv... 2
Svar
39
· Visningar
5 708
Senast: yennork
·
Ridning Hej! Om man tex rider på en bana och ska ut i höger varv, då får jag fortfarande efter ett par år tänka till. Jag vet att höger varv... 2
Svar
20
· Visningar
2 227
Senast: Mussea
·
  • Låst
Träning Vet att det finns jättemånga sådana här inlägg, men jag undrar för just mitt fall. Är jag för stor när jag är 162cm lång och väger 55kg...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Scata
·
Träning Hej alla kloka bukefalosar! Jag har nyligen börjat rida en ny häst. Supertrevligt fullblod på 8 år som är väldigt arbetsvillig och...
Svar
13
· Visningar
1 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka