Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej :) jag hjälper en vän med att rida in hennes 6 åriga travare/frieserhäst vallack. Det har gått bra så långt att man kan sitta upp...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: höstmåne
·
Hästhantering Hej! Vad är era tips när det gäller att starta med markarbete? Har tänkt börja med min islandshäst, och skulle gärna få tips på hur...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Eliseeh
·
Hästhantering Läste precis den här tråden och kom på en grej som jag tänkt lite på. Min valack står tillsammans med ett äldre sto, vilket funkar bra...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: Grazing
·
Ridning Mitt snart 11-åriga varmblodssto har av personliga anledningar vilat sedan oktober och ska nu sättas igång. Hon saknar kondition, rump... 2
Svar
32
· Visningar
7 884
Senast: Ray
·
Hästhantering Hej! Har en valack på 12 år som absolut inte vill bli tränsad. Han höjer huvudet och vägrar öppna munnen. Är kollad i munnen och det...
Svar
9
· Visningar
4 542
Senast: olli
·
Träning Hej! Ja tänkte på en häst som lite mer "promenad/ sällskaps häst.." Vilka raser / a/B ponny är bra för detta?? Skulle verkligen...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Bri
·
Hästhantering Jag har en vän som för ett par månader sedan köpte en 4-åring. Hästen är inriden och utbildad i höstas hos förra ägaren och har som jag...
Svar
15
· Visningar
4 697
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Vi har en nybliven (född 2011) 3-åring som är rätt känslig av sig och tyvärr inte så mycket hanterad. Hon kan stå på gången, hon kan gå... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Jag har då ett 4årigt gammalt varmblod. Valack. Han är väldigt rädd om sina öron och liten del av nacke och huvud. Tränsning är helt...
Svar
9
· Visningar
1 865
Senast: Immer
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha tips på hur man kan göra eget anti bit spray eftersom det verkar vara svårt att få tag på nu. Vi har 4 hästar som...
Svar
7
· Visningar
15 262
Hästhantering Behöver hjälp av alla kloka bukemänniskor! Har alltid haft häst på stall men har läst på en del om lösdrift tack vare en stallkompis... 2
Svar
29
· Visningar
5 532
Senast: sandrafors
·
Träning Sto, 7 år i riden i Holland, fått ett föl, ska vara riden tidigt förra året (mycket oklart) har haft diverse problem med låsningar och...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: Marvin
·
Ridning jag har ALLTID haft problem med att hålla ett stadigt tygeltag på yttertygeln. så fort hästen rör sig så dras min hand frammåt även om...
Svar
3
· Visningar
1 641
Senast: gunhild
·
Träning Hej, Jag har börjat rida i vuxen ålder och har har igentligen aldrig fått reda på vilka regler som gäller när man rider på lektion...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Lupino
·
Hästhantering Känsliga tittare varnas. Eller nej, inte känsliga, normalt empatiska människor varnas. Det här är ett klipp som tydligen ska vara... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 907
Senast: tuaphua
·
Träning Har en ponny under utbildning, hon har väldigt svaga muskler på vänstra varvet. Nu undrar jag vad ni skulle gjort för att bygga upp...
Svar
2
· Visningar
914
Hästhantering Hej! Min häst har på senaste tiden börjat slå väldigt med huvudet när jag gör halt. Alltså hon slår det uppåt. När jag står bredvid...
Svar
19
· Visningar
1 928
Ridning Red lektion igår för andra gången på typ 15 år. Det är inte så att jag inte har ridit under alla dessa åren utan det är ridskola jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 234
Senast: Lager
·
Ridning Min häst har fått skav uppe på ryggen och det har börjat bli som en bula under sömmen som delar schabraket. Längst bak under schabraket...
Svar
9
· Visningar
6 124
Senast: Nocturne
·
Träning Fick en liten tankeställare idag. Varje gång jag rider lektion ber jag min ridlärare att "hålla emot" d.v.s hålla i stiglädrena på... 2
Svar
26
· Visningar
5 331
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka