Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min nyblivna 5-åring har i stort sett varit konvalecent sedan slutet på oktober. Först var det hovledsinflammation som tog tid på sig...
Svar
15
· Visningar
2 668
Senast: Smulan
·
Ridning Hej! :D Funderar på att skaffa en foderhäst, men jag undrar vad det är för skillnad på att ha en häst på foder eller hyra den? Är det...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: nejlica
·
Ridning Jag är sugen på att börja träna tornerspel med mina hästar, då det är väldigt roligt. Har tidigare stått i stall där de andra tränat...
Svar
6
· Visningar
2 301
Senast: Scorpan
·
Hästhantering Jag har skaffat en ny häst, och jag ska låta hästen känna sig hemma nu i några dagar. Och vill gärna hålla på med den till hands så... 2
Svar
21
· Visningar
2 982
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Har en shettis som har problem att stå i boxen, han står tillsammans med två andra på en lösdrift och tas endast in när han ska borstas...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Gogo
·
Ridning Haft våran snart 10 åriga kallblodstravare nu ett år. När han kom till oss reds han på pessoabett samt hade tussar i öronen. Nu rids...
Svar
0
· Visningar
780
Senast: Hannapanna
·
Ridning Letade efter någon liknande tråd men hittade ingen. Tänkte mest höra om det finns andra där ute som upplever samma sak, ventilera lite... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 490
Senast: Manji
·
Träning Jag rider min 4-åring ca 4 dagar i veckan. Är väldigt försiktig med honom för att han är stor och inte riden så länge, och så har jag...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Van Remo
·
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod... 2
Svar
20
· Visningar
2 870
Senast: jennyth
·
Ridning Ja, som rubriken lyder hur gör man för att välja rätt tränare/beridare åt sin häst? Att titta på andra hästar som personen ridit och ta...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: seahawk
·
Ridning Jag vill ha tips på hur jag kan göra min häst mer säker i trafiken vid ridning. Den blir inte rädd när den står i hagen och tex en...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: MagicaDeHex
·
Träning Hej! Jag har en foderhäst (islandshäst) på 20 år som har varit i ganska dåligt skick, med felverkade hovar, grav övervikt m.m. Nu är hon... 2
Svar
23
· Visningar
3 073
Träning Om man har en unghäst som har väldigt lätt för att böja på nacken när man rider den men som kanske inte arbetar ordentligt med resten av...
Svar
13
· Visningar
2 855
Senast: Snowball
·
Ridning När rider du din häst i form? Hela dressyrpasset? I hoppning? På uteritten? Hur stor del (i tid) jobbar du den i form av passet?
Svar
18
· Visningar
1 677
Senast: SusieQ
·
Ridning Dethär tangerar ju en annan tråd här men jag har tänkt endel på om det inte finns mentala övningar för ryttare man kan göra själv?.En...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Silver Girl
·
Hästhantering Min syster har en foderhäst sedan ungefär 3 veckor tillbaka. Det är ett 12 årigt sto av rasen Estnisk sporthäst. Hon är tidigare tävlad... 2
Svar
24
· Visningar
4 371
Ridning Hej! Starta en tråd för oss gamla rävar som av olika orsaker gjort uppehåll under en längre period. Själv har jag efter 17 års uppehåll...
Svar
8
· Visningar
1 556
Senast: Nacheta
·
Ridning När jag red så sa min ridlärare att i varje hörn skulle vi flytta hästens bakdel istället för att "svänga". Som att hästen står still...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: remmis
·
Hästhantering Gaaahhh jag blir tokig på detta' Sto (fux vad annars?) Gillar att jobba' tränas och tävlas aktivt. Frisk och supersnäll i all...
Svar
19
· Visningar
3 519
Senast: axel
·
Träning Har en häst som är kanon på banan, lagom framåt och lyssnar kanonbra. Men nu har han börjat blivit väldigt väldigt pigg på uteritter... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka