Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har tömkört min dam i runt en månad nu och det går jätte bra :love: har precis börjat trava lite smått på större volter. Det går bra men...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Loura
·
A
Träning Jag har nyss börjat rida på min snart 3årig ardenner. Igår var första gången utan att någon höll i honom. Efter ca. 10 minuter i lugn...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: malumbub
·
W
Ridning Nu behöver jag hjälp! Har börjat träna byten med min pålle. Det går väl hyffsat. Jag menar han byter fram när jag ber honom byta men jag... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 816
Senast: IngelaH
·
P
Träning Vad tycker ni är en lagom ålder om man ska köpa en ponny ? Som man vill tävla och så med. Är 11-12 år bra ? Tacksam för svar. MVH...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: pooutinoouti
·
Träning hejsan Jag undrar om man kan börja rida in en 3 årig new forest som är van id vikt, blivit körd,longerad, löshoppad osv.. ? Borde...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: hillevie
·
Träning och jag vet nog också varför. Jag tror så mycket om henne. Om jag tex ska ut och rida eller nåt så förväntar jag mig att hon ska bråka...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: et_flickan
·
Ridning ...vad är de största skillnaderna eller upptäckterna ni gjort angående er egen ridning? Själv upptäckte jag att jag tidigare hållit...
Svar
18
· Visningar
1 609
Y
Ridning är det någon skillnad på dessa läror i grunden? Eller är det bara ryttare med olika åsikter som format det olika? Man har väl samma... 9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 182
Senast: Equiform
·
Träning Jag undrar litegrann när araberna slutar växa?
Svar
6
· Visningar
1 214
M
Ridning Precis som det låter har jag o pållen lite problem med sluta. Han fattar helt enkelt inte vad jag vill! Antingan går han helt på... 2
Svar
36
· Visningar
2 344
Senast: CillaW
·
Träning Jag har fått problem i stallet sen jag fick ta bort min gamla "tant", 20år, för 2 månader sen. Ensam kvar blev mitt andra sto, ett... 2
Svar
27
· Visningar
2 778
Senast: Lillsillen
·
K
Träning Hej Finns det någon som är duktig på att omskola ridtravare i Växjö med omnejd? Eller bara har massa bra tips och erfarenhet. Mvh Cina:)
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Ivylin
·
Träning Vad vet ni om det? Det är väl inte bra att rida i 10 minus pga. att hästen drar in en massa kall luft? 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 118
Senast: Tuss
·
S
Träning Jag har suttit och diskuterat med min sambo om vi skall köpa hus på landet och ha några hästar + inhyrda. Min första tanke är hur man... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 216
Senast: blohme
·
Träning Hur tjock is måste d va för att man ska våga sig ut med hästen? Inte bara i skritt då utan i "full fart"... 2
Svar
35
· Visningar
2 308
Senast: ponnylollo
·
Träning Skulle även kunna tänka mig att skänka en summa till den som vill ta hand om den feta lilla odågan. Hon bara rymmer och jag vet inte... 2
Svar
24
· Visningar
2 275
Senast: oki
·
Träning Hur pass viktigt är testet för framtida tävling och ev avel? Kan man vänta till 4 årskvalitén istället om hästen inte känns klar för...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Ämelie
·
Träning Hur hanterar man sådan hästar? Min pålla, 5 år, väldigt kompisbunden, ranghög och för tillfället "skadad" så hon kan inte motioneras...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: FUNNY
·
S
Träning Hej kunniga fritidsryttare och forumister! Jag tänkte be om att få ställa en ödmjuk fråga igen, nämligen vilken typ av häst eller... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 531
Senast: Elisha
·
F
Träning letar efter en ganska så stor boll som man kan leka me med hästen. min häst älskar att leka med sånt men alla hästbollar är så små...
Svar
17
· Visningar
1 978
Senast: Annakarenina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V