Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp... 2
Svar
20
· Visningar
2 185
Senast: Mos410
·
E
Utrustning På allround- och hoppsadlar brukar det oftast sitta tre korta sadelgjordstroppar :idea: Jag har länge undrat i vilka två man ska sätta...
Svar
3
· Visningar
1 815
Senast: Eliisa
·
K
Utrustning Kan man ha en och samma bomlösa sadel till flera hästar? Jag har tre unghästar som nog blir ungefär lika stora, men med helt olika...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: knasan
·
Utrustning Blir lite konfunderad... Har suttit och lusläst sadelannonser, och det står tex bomvidd 32, vad är det som är 32? Ibland står det "...
Svar
12
· Visningar
2 108
Senast: __Stilett__
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, hur förvarar ni era broddar när dom inte används? Har ni något speciellt knep för att inte få dom rostiga...
Svar
12
· Visningar
3 503
Senast: Frajda
·
Utrustning Ja, någon som har erfarenhet av denna sadel ? Vill inte att den ska vara allt förplatt i sätet, eftersom jag vill ha lite mer att sätta...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: gaski
·
Utrustning Har provat runt lite dressyrsadlar på senaste men inget jag fått lägga vantarna på verkar passa.. Jag upplever verkligen hans rygg som...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Jois
·
D
Utrustning Ja, idag smörjde jag då både sadel och träns jättenoga. Men jag har verkligen fått nog av att inte kunna använda händerna efteråt utan...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: Vannie
·
L
Utrustning Nu är de så att min medryttarponnys sadel sitter skit på honom nu när han gått upp några kilo efter sommarbetet :angel: och jag ska rida...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: Leila
·
Utrustning hur bär ni er åt? Man ser vissa här inne som köper nya dyra modeller ( 9000 kr och uppåt) av både bomfria och bomsadlar så fort dom... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 963
Senast: Bobby_
·
Utrustning Vilka märken har det? Vet att tex albion har det men några fler? Helst som går att köpa lösa :p
Svar
2
· Visningar
549
Senast: feel
·
Utrustning Hur svårt kan det vara egentligen? :crazy: Har i perioder letat sadel till min häst. Jag har läst på, provat, läst lite till, provat och... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 033
Senast: Hattifnatten
·
Utrustning Varför har de flesta slutat med det??? Jag är i stort behov av en dressyrsadel, men vill sälja min andra sadel först. Superfin...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: bigganl
·
Utrustning Satt och pillade på min jwhjälm så att ena rosett''änden'' lossnade litegrann :p Hur får man fast det igen? Eller ja, jag fattar att...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: Elektron
·
Utrustning Försökte söka men hitta inte det jag sökte precis. Jag har skaffat hackamore till min häst, det är första gången jag är i kontakt med... 2
Svar
20
· Visningar
3 261
Senast: caramelle
·
A
Utrustning I letandet efter en sadel till min mycket "svår-sadel-anpassade" häst kom jag över denna sidan http://www.wowsaddles.com Jag tycker...
Svar
17
· Visningar
6 469
Utrustning Hoppas tråden ligger rätt, flytta den gärna annars.. Jag köpte ett exemtäcke på E*O då min häst har väldiga problem med flygfän...
Svar
7
· Visningar
1 543
Utrustning Gjorde en enkel statistik undersökning på Blocket. Sökte på hästsläp i hela Sverige med sökorden 1200, 1300 ... 2000, 2100 för att få...
Svar
7
· Visningar
1 814
Utrustning Ska troligen flytta till kallstall och behöver tips på om det finns nån förvaring som man kan ställa liniment, pälsglans och salvor i så...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: sissu
·
T
Utrustning Jag har kollat runt lite grann i forumet, men utan att hitta någon tråd om detta. Frågan är om den hamnat rätt, men jag provar här...
Svar
10
· Visningar
1 299
Senast: TheBlackOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025