Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur många täcken anser ni att man behöver som grund när man skaffat ny häst? och vad för sort? Vilka märken kan ni rekommendera?
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: aprilia
·
M
Utrustning Någon som vet vad det är för sadlar som dom tillverkar? Är dom bra/dåliga?
Svar
7
· Visningar
2 667
Senast: mctucker
·
Utrustning Jag har nu sparat ihop pengar till ett par stövlar och har nu länge tänkt köpa svarta tretorn advance. Jag tycker de är jätte häftiga...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: Gikan
·
Utrustning Någon som vet hur vid Crown MW är? (i grader alltså)
Svar
1
· Visningar
934
J
Utrustning har bestämt mig för att köpa ett dyrare träns än vad jag brukar. Ska även köpa fleecetäcke och luva och ett shabrak i brunt. CH... 2
Svar
22
· Visningar
2 098
Senast: Liten
·
Utrustning Vad är det för skillnad (i verkan) om man rider på ett bett med D-ringar? hur verkar ett delat med en koppar-rulle i mitten? varför... 2
Svar
21
· Visningar
6 153
Senast: Liten
·
Utrustning Jag har precis skaffat mig en bomlös Freemaxsadel och behöver nu en pad! Just nu lånar jag stallkompisens skitopad som jag tycker...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Betazoid
·
Utrustning Hej! Vad har ni för utrustning på hästen i transporten? Ex. täcke, transportskydd, lindor, etc. Visa gärna bilder också :)
Svar
13
· Visningar
1 368
Senast: Jocelyn
·
R
Utrustning Är det någon som kan upplysa mej om färgerna på st dressagens bomjärn? OM de nu är olika....
Svar
3
· Visningar
616
Utrustning Sadelvänjde lillponnyn idag. Helt odramatiskt, jag la på sadeln, spände gjorden och han tyckte 'okej, ska vi göra nåt kul nu matte?'... 2
Svar
32
· Visningar
2 720
M
Utrustning Ja, vilka är de bästa bandagepaddarna till stallet, alltså inte till ridning? Back on track vet jag ju är bra men de är så dyra, med de...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: _Mella_
·
Utrustning alla ni som köpt/har en sådan här sadel är ni nöjda? funkar den bra? har den varit välsydd? 2 3
Svar
49
· Visningar
4 550
Senast: LinnK
·
W
Utrustning Häromdagen så hittade jag ett par ridstövlar från Swing. Svart läder, klassiskt snitt, blixtlås bak. Kändes rätt. Är det någon som...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Wedjat
·
  • Låst
Utrustning Håller nu på att totalrenovera min hästtrailer och vill ha era tips på smarta lösningar och annat smått och gott. Funderar bl.a. på...
Svar
3
· Visningar
780
M
Utrustning Nu är det så att jag köpte ett par stövlar från Cavallo igår och när jag prövade dom i affären så satt de ganska tight men nu när jag...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: Långnos
·
Q
Utrustning Jag flyttar på måndag till Varberg, ska jobba som groom hos en tävlingsryttare där. Dock måste jag köpa ett par shortchaps eftersom jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 883
Senast: Elektron
·
Utrustning Min kompis har en sån där liten visningsgrimma med ett tunnt pannband som jag kan få låna. Men vad tror ni döljer man för mycket av...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Annanaz
·
A
Utrustning Har letat i gamla trådar där det diskuterats hästtransporter men har inte lyckats hitta något om det jag vill veta. Hoppas på mer tur... 2
Svar
29
· Visningar
4 562
Senast: Quinn
·
Utrustning Har funderat på en Griffin islandsmodellen sadel. Har läst har på buke att många tycker de sadlarna är bra. Hur är era griffin sadlar...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: M-oaa
·
S
Utrustning Idag flög jag av hästen, han stack iväg och trampade sönder tyglarna, ramlade av för några veckor sen då gick tyglarna oxå sönder, ledde... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 466
Senast: asa_gasa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025