Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning ojoj hoppsadlar är inte mitt gebit! men min dotter gillar att hoppa min dressyrhäst. har fått erbjudande om att köpa en beg...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: FadeAway
·
D
Utrustning Snart får jag hem en häst på foder, och eftersom jag är planeringsberoende/kontrollfreak så vill jag veta säkert vad jag kommer att...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: dream reality
·
S
Utrustning Nu har vi, som så många andra, letat och prövat sadel efter sadel, men ingen ligger bra... utom en westernsadel - men vi rider allt utom...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Sandramaria
·
Utrustning Hjälp, mina ridbyxor dödar mig i sommarvärmen! :crazy: Jag har ett par rejäla Horseheadbyxor i bomull, supersköna och bra, men de har...
Svar
2
· Visningar
1 771
Senast: Centaur
·
E
Utrustning Ja, som frågan lyder, viket är att föredra? Hästen: Kallblodstravare modell enorm (ca 170 i mkh) med huvud som drar x-full...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: ELine
·
Utrustning Är väldigt inne på att köpa BoT paddarna med karborre, men undrar vilken storlek man ska ha. 40x40 eller 40x45? Liten häst...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Havregryn
·
Utrustning Ska jag ha? Många verkar gilla Cindy men på ridbyxor vill jag inte ha låg midja...De ska vara helskodda och finnas i färgen grå:)... 2
Svar
20
· Visningar
1 961
Senast: prallan
·
Utrustning Hjälp mig nu bukefalister :banana: Jag ska nu inhandla lite nya grejor sadlar mm. Eftersom Chili nu har breddat till sig rejält lite...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Zlatan
·
F
Utrustning Någon som vet en svensk hemsida om Wilson Snaffle elr vart man kan köpa det bettet i sverige någon som har ett sådant bett?? Akut Hjälp
Svar
1
· Visningar
524
Senast: MalinArnells
·
M
Utrustning Fy! Jag är extremt dålig på vad allt utöver sadel och träns heter, och hur de används! Men nu är det så att jag rider en häst som har...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: Monsterkyss
·
Utrustning Blir helt galen på alla dessa flughuvor (alltså sådana helhuvor till hagen, inte sådana "ridhuvor" ;) ) Allt skaver på min ena... 2
Svar
33
· Visningar
2 812
Senast: Alexandra_W
·
K
Utrustning Funderar på att börja rida på hack, min dam är ganska stark på bett och trivdes innan på pelhamet men nu trivs hon inte på nått bett...
Svar
12
· Visningar
960
Senast: Polly_Mulle
·
Utrustning Hur tar man på bästa sätt bort hår från täcken?? Brukar hålla mig till täcken med glatt foder, fleecetäcken slängs när dom blir för... 2
Svar
23
· Visningar
2 767
Senast: McKikki
·
Utrustning Vet inte om denna tråden ska va här eller under ridning... Har lite problem med pållen på uteritterna, iaf när flera hästar är med...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: godishanna
·
Utrustning Ni som äger eller har provat Börjes bomlösa sadel Freemax kanske kan ge mig lite tips. Jag ägde för några år sen en Freeform, som jag...
Svar
11
· Visningar
1 686
Senast: palle
·
I
Utrustning Jag andvänder martingal på min d ponny när jag hoppar. Jag gör det för att han kan i hoppet dra upp huvudet så högt att han nästan...
Svar
5
· Visningar
817
Utrustning Ni som kör med lindor istället för transportskydd, hur lindar ni? Visa gärna bilder! :laugh:
Svar
18
· Visningar
1 379
Senast: editor241
·
T
Utrustning Är det någon som har den eller erfarenheter av den? Tänkte förmodligen byta ut min Prestige då den inte sitter 100 och jag tycker inte...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: BernT
·
Utrustning Behöver lite tips och råd på ridstövlar som är vattentäta och som ändå är sköna att rida i. Har smala långa fötter (strl 40) och... 2
Svar
31
· Visningar
3 930
Senast: gummi
·
S
Utrustning Vad finns det för ridstövlar till bra pris (fattig student som gör allt för att ekonomin ska gå ihop:angel:) till ryttare med långa ben... 2
Svar
20
· Visningar
6 860
Senast: LLaika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka