Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Utrustning Förra tråden blev bort tagen. Men i vilket fall skulle det vara en sadel med fasta paneler. Som man skulle kunna hoppa i.. vad tror ni...
Svar
2
· Visningar
1 068
M
Utrustning Har hittar en sadel från UK på Ebay som jag tänkte köpa. Är det någon som har erfarenhet detta? Vad skall jag tänka på?:confused:
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: bettysmatte
·
L
Utrustning igår märkte jag att bommen gått sönder på min drygt sexåriga zaldi, helt utan att varit utsatt för några trauma. :crazy: en bom ska ju... 2
Svar
21
· Visningar
2 642
Senast: Joura
·
Utrustning kommer att i nya stallet ha innetäcket på under utetäcket när de är ute... är det bättre att ha ulltäcke under då som andas mer eller...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: bollen__
·
Utrustning Skulle man kunna använda ett träns avsatt för Islandshäst på en vanlig häst/ponny, förutsatt att det passar hästen? Om inte, varför...
Svar
4
· Visningar
660
Senast: Camigween
·
T
Utrustning Jag har fått en fundering nu två dagar i rad. I förrgår var jag ute och red. När jag började ridturen höll det upp ute men efter ett...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Immer
·
Utrustning Jag håller på att göra en ritning till en sadelkammare, och undrar hur många sadlar man kan placera i bredd på en vägg som är ca 3...
Svar
13
· Visningar
1 558
Senast: HeRomer
·
Utrustning Jaa, vad har ni och var kan man hitta dem?! Har frågat runt, men alla säger att "jaa, det är ju inte så lätt" osv. Min pålle har...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: hopp_o_galopp
·
A
Utrustning Vår c-ponny biter fast i bettet och blir på det sättet svår att styra mm. Har nu helt vanligt tredelat bett. Har beställt ett tvådelat...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: pinky
·
M
Utrustning jag tycker det är så svårt och veta vilka funktioner olika bett har vilka skillnader och vad man behöver. Jag har en tinker som är...
Svar
9
· Visningar
1 338
Senast: bigganl
·
Utrustning Hur svängda är dem? Jag vet ju att båda är svängda men hur skiljer de sig ja i bomvidden så vill säga. Har det någon betydlese så är är...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Elektron
·
Utrustning ja så sitter man här med sitt livs första par ordentliga ridstövlar :love: Sketafina men skavsåren kommer bli enorma har jag en känsla... 2 3
Svar
41
· Visningar
8 327
Senast: ms husberg
·
M
Utrustning Hur ska de sitta egentligen? Ska säkerhetsspännet vara i bommen eller grimman? 2
Svar
20
· Visningar
4 599
Senast: Jochanda
·
Utrustning Jag undrar vad ni har för erfarenhet av knightssadlarna? Jag har provat ut en knights lady Rowina som passar bra men undrar om jag ändå...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Midnight
·
Utrustning Jag börjar bli så trött på sadlar nu.. Har dock inte behövt byta så många gånger, men tillräkligt för att fått nog. Köpte en utprovad...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Tussilago
·
Utrustning Hur pass vida sadlar gör dem? De måttbeställs ju så det borde gå att få hur vid som helst eller? 2
Svar
25
· Visningar
3 008
Senast: __Stilett__
·
Utrustning Vad tycker ni om specifikt detta täcket? Fördelar/Nackdelar? Diana
Svar
10
· Visningar
935
Senast: incognito
·
Utrustning Lutar nog mot att jag beställer en Amerigo dressyrsadel. Har dock inga erfarenheter av det märket alls. Så jag skulle gärna vilja veta...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: zanzan
·
Utrustning Ja som rubriken säger.. Hur gör ni när ni smörjer era läder-ridstövlar, dom blir ju grusiga o smutsiga efter ett pass eller när man gått...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: gazira
·
Utrustning Skulle du då kunna vara snäll och mäta det,och se hur långt exakt det är? Och vilken storlek det "ska" vara..
Svar
13
· Visningar
1 092
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur