Horsewear Rambo Original Turnout

Sv: Horsewear Rambo Original Turnout

Det är ett bra täcke, sitter bra o håller länge, fast det är ju inte så snyggt, jag hade hellre valt det nya med silverkant (om du ska köpa ett nytt sas).

Jag har redan köpt det gröna med röd kant. Tycker det är ful-snyggt så att säga. Lite klassiskt!

Anledningen till att vi inte köpte det med silverkant var priset... Detta täcket var i överkanten på hur mycket ett bra täcke får kosta, så vi kunde inte köpa något dyrare... (Plus att vi fick betala 1000 kr kontant så att pappa inte såg hur mycket det kostade... :p)

Diana

Hade regntäckena (ofodrade) till mina hästar i fem år :love:

De var aldrig blöta även i det värsta hällregnet. De hade en fantastisk hållbarhet. Spännena höll bra. De bästa täckena som jag har haft. :love:

Jag hade ett ulltäcke eller termotäcke under dem när det var som kallast. Perfekt att hålla rent och lätt att få i tvättmaskinen istället för äckliga fleecefoder och megatjocka täcken som var omöjliga att få in i tvättmaskinen.

Största nackdelen är priset. Annars bra passform och om de är snygga eller ej kan ju diskuteras, men jag anser att funktion och passform går före utseendet på mina hästar i just hagen :angel:

Ett kanontäcke!

Enda nackdelen som jag ser är att det inte är halvhalsmodellen som jag tycker är ett strå vassare, men också kostar mer förstås...

Jag har ett fodrat som är ca 17 år!!!! Helt,regntätt men ngt blekt i färgen efter alla tvättar.

KVALITET!

Men i dagsläget finns det ju andra mer attraktiva modeller av HW.

Det är superbra, som alla andra Rambo (o även Rhino) täcken.
Har haft mitt i flera år, håller super än. Nackdelen är väl att det inte är halvhals, jag gillar när de går upp lite över manken. Dock inte helhals, det är jag (ännu) inte så förtjust i.
Tror detta täcket är på väg att utgå, har för mig att det inte finns med på HW's hemsida o det har ju kommit en ny modell. Det täcket är lite mer utskuret vid benen, skyddar väl lite mer där, och det har 3 kryssgjordar.

den nya modellen är väl i stortsett likadan förutom 3 maggjordar, längre vid frambenen och med silverrand istället för rött?

Annars ett mycket bra täcke!

inte speciellt, 300kr dyrare hittade jag täcket för på en sida. Har inte jämnfört på andra butiker som säljer horseware men så mycket dyrare är det nog inte.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 137
Samhälle En av de svenska fenomen som brukar få de icke-svenskar jag möter att höja på ögonbrynen allra mest är det här med Systembolaget, och... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
10 774
Senast: aiquen
·
Utrustning Köpte ett grönt dyrt Rambo original lite, med hals till för ett år sen. Det är tvättat en gång, vid säsongsbytet. Nu läcker det när det...
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka