Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag förstår att det bästa är att prova ut men vi har bara hööks i närheten och de har inte några i denna storlek. Hur gör man då? Åker...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Scata
·
Utrustning Någon här som brukar ha en yllefilt närmast hästen? under t.ex. ett stalltäcke? Hur får ni filten att ligga still? Jag lägger på den...
Svar
19
· Visningar
3 290
Senast: Magnum
·
Utrustning Ja, som rubriken lyder? Har en Borstiq svansborste, den är jättebra MEN: jag gillar att tvätta borstarna då och då (2 ggr/år iaf), men...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: cili
·
Utrustning Jag letar med ljus och lykta ny sadel till min häst och har blivit rekommenderad en Prestige D1K. Jag undrar vad skillnaden är mellan...
Svar
7
· Visningar
5 405
Senast: lillamaja
·
Utrustning Medryttarhästen drog sönder sin nosgrimma idag och jag vill så klart ersätta den. Haken är att jag inte hittar någon likadan varken i...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Magiana
·
Utrustning Hej! Finns säkert fler såna här trådar men undrar framför allt om någon har limegrönt på sin fux? :) Min kille blir mer mörk fux när...
Svar
19
· Visningar
7 618
Senast: Nepenthe
·
Utrustning hej allihopa! Jag har en liten fråga, som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med :up: Min dotters sadel är sliten på kanten bak, på...
Svar
9
· Visningar
1 889
Utrustning Har en unghäst som blir fyra i år och tyvärr växt ur sin Amerigo Vega hoppsadel. Till min stora sorg.Förmodligen räcker det att bredda...
Svar
3
· Visningar
1 427
Senast: Estivuz
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag har en wintec sadel stoppad med chair systemet alltså luft. Den ligger lite i bakvikt och rör sig lite i galoppen...(har inte råd...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: susanne
·
Utrustning :D:DHej! Jag rider inte själv på Hackamore men har ändå funderingar på att testa. Är dock inte särskilt utbildad kring Hackamore, vilket...
Svar
6
· Visningar
2 667
Senast: Ridinglady
·
Utrustning hej, min ponny är 3 år, han har strl ponny i grimma men shettis i träns, 10,5 i bett. Tror ni han kan ha strl ponny i hackamore? Random...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: hetluft
·
Utrustning På 90-talet var det ju väldigt inne med klubbkläder, oformliga t-shirtar och pösiga collegetröjor var ju värsta grejen :p men hur ser...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: aleksis
·
Utrustning Satt och funderade lite på det här med bett till Herr Häst i olika situationer. Han är ju ganska "tung" i kroppen, och lite av... 2
Svar
24
· Visningar
2 197
Utrustning Var hittar man det? Jag har en ikea kartong som jag tänkte använda, men det finns inte en chans att det funkar, varken på längden eller...
Svar
11
· Visningar
2 007
Senast: caballus
·
Utrustning Min ponny har fått skav längs med båda sidorna av ryggraden då jag rider. Den hamnar lite i bakvikt när jag rider trots att den är lite...
Svar
12
· Visningar
2 207
Senast: caballus
·
Utrustning Nu behöver jag hjälp av den allvetande Bukeförsamlingen. För många år sedan hade jag ett träns som såg ut som Dyons anatomic träns. Det...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Marty
·
Utrustning Har någon tips på damasker/strykkappor till framben som är hyggligt hållbara och inte blir så varma? Har idag den här typen... 2
Svar
21
· Visningar
4 407
Senast: trofé
·
Utrustning Enligt vad jag har förstått så är alla Childeric-sadlar olika, men vad kan man generellt säga om modellen DI? Rak, svängd, lång, kort...
Svar
8
· Visningar
6 670
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag köpte en sadel i april förra året som visat sig vara sned vilket gjort att min stackars häst fått ont i ryggen. Det är bossorna som...
Svar
19
· Visningar
2 040
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka